26 Ekim 2015 Pazartesi

İnterseks nedir?


Bugün dünya interseks günüymüş...
Nedir interseks..?
LGBTİ (Lezbiyen Gay Biseksüel Transseksüel, İnterseks) kısaltmasının en sonundaki temsiliyet...
LGBT'lere İ harfi sonradan eklendi...

Sözlükte diyor ki interseks için...
İnterseksüellik, hem erkeksi hem de kadınsı cinsiyet özelliklerine sahip olan insanların durumunu belirtir. İnterseksüel olmak için çift cinsiyetli olmak gerekmez. Birey içinde hem erkek hem kadın özellikleri taşıyabilir ve her iki cinse de duygusal ve/veya cinsel bir çekim hissedebilir.

İnterseks, hermafrodit de denilen biyolojik olarak çift cinsiyetllilik, yani herm erkek hem de kadın cinsel organına sahip olmak olarak bilinmektedir. Oysa tanımda da belirtildiği gibi biyolojiden bağımsız olarak da düşünülmelidr. Mesela transseksüel olmak için de illa ki erkek veya kadın gibi olmak gerekmediği gibi. Her şey beyinde bitiyor, kendini ne hissettiğinle alakalı... Biyolojik olarak erkek olmama rağmen benim de kendimi interseks olarak düşündüğüm anlar oluyor. Bazen kendimi vajinası olan bir kadın gibi hissettiğim anlar oluyor, bazen de bir erkek olarak ama eşcinsel bir erkek olarak...

Toplumsal cinsiyette erkeklik veya kadınlık biyolojik cinsiyete indirgeniyor ya... İnsanlar da cinsiyet kimliklerini biyolojik cinsiyetle tamamalamak isteyebiliyorlar... Oysa bu bir zorunluluk değil.. Ben bir erkekle sevişirken penisimle bile kendimi kadın gibi hissedebiliyorum veya yeri geldiğinde erkek gibi... Tabii, eğer bu cinsiyetlerin adını koymak istersek erkek veya kadın gibi hissediyorum diyebiliriz. Yoksa benim kendimi karşımdakiyle gerçekleştirirken kim olduğumun, hangi kategoriye dahil olduğumun ne önemi olabilir ki... Yaşıyorum ve kendimi gerçekleştiriyorum; gerisi boş...

İnterseks bedene sahip olanlar, yani çift cinsel organlı bir biyolojiye sahip olanlar, özellikle ailelerinin küçük yaştaki müdahalesiyle belli bir cinsiyete geçmek zorunda kalabiliyorlar. Ve ileriki yaşlarda çok mutsuz olabiliyorlar; kendilerini intihara kadar götürecek boyutta (Bu tür memnuniyetsizliklerin operasyon geçiren transseksüellerde de olduğu söyleniyor. Yani ameliyatla erkek veya kadın olan transseksüeller ileriki dönemlerde mutsuz olup, bu geçiş ameliyatlarından şikayetçi olabiliyorlar ama iş işten geçmiş oluyor tabii). Çünkü interseks demek, sadece kendini erkek veya kadın hissetmek değil ki; her iki cinsiyeti de hissedebilir. Tamamen erkek oldun diyelim.. Ya kadınlığın depreşirse... Kendini beden destekli koşullandırmışsın erkekliğe veya kadınlığa... Oysa akışına bırakılsa ve beyin içinden geldiği gibi gerçekleştirse kendini belli bir kalıba ait hissetmeden...

Unutmayın ki interseksler transseksüel olmayabilir... İnsan bedeniyle barışık olmalı... İlla ki toplumun, heteroseksist sistemin kurallarına, dayatmasına göre yaşamak zorunda değil ki kimse... Fiziksel müdahaleler heteroseksist sisteme dahil olmaktan başka bireye ne katabilir ki... Bunu iyi düşünmek gerek. Fiziksel müdahalelerle daha mı çok kabul edileceğiz, daha mı çok orgazm olacağız, hangi anlamda kendimizi daha çok gerçekleştireceğiz..? Eğer bunların bir cevabı yoksa cerrahi operasyonlar ne için yapılır, kim için yapılır?

Bu haftaki LGBTİ toplantısında kendimi cinsel kimlik olarak interseks olarak tanımladım ama her hafta farklı bir cinsel kimliğimi ön plana çıkardığım için kimse kaale almadı. Oysa ben hislerime göre interseksim demiştim. Bilimsel anlamda da bazı kişiler fiziksel olarak interseks olmasa da kendilerini birden fazla cinsiyete ait hissedebilirler. Eğer interseksi sadece fiziksel çeşitliliğe indirgersek, o zaman ben ve benim gibiler kendilerini agender (cinsiyetsiz), bigender (çift cinsiyetli) veya genderqueer (içindeki cinsiyet kimlikleri sürekli değişen, karışık cinsiyetli) olarak tanımlayabilirler... Ama cinsiyet kimliklerini bedenden bağımsız düşünürsek, benim kendimi interseks olarak tanımlamamın önünde hiçbir engel yok.

Ben diyorum ki... Bırakın artık intersekslere operasyonel müdahalayi... Çünkü fiziksel olarak belli bir cinisyete ait olmaMAnın kimseye bir zararı yok ki... Ama müdahalelerin var...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder