26 Ekim 2015 Pazartesi

Huri Sapan bir zamanlar fırtına gibiymiş


Birkaç gündür Huri Sapan'ı dinliyorum. Plaklarını yayınlayan yapım şirketinin video sitesine yüklediği albümlerini dinledim önce. Sonra da albüm paylaşım sitelerinden birinden tüm albümlerini indirerek dinledim. Eee, albümler yeniden basılmayınca, mecburen internetten indiriyoruz... İlk dinlediğim 1980 yapımı albümü "Günler Geçerken"i en çok sevdim ama düzenlemesi iyi olan tüm albümleri insanı sıkmadan baştan sona dinlenebilecek nitelikte; Arabesk albümlerinin düzenlemeleri iyi. Zaten iyi olan Arabesk albümleri; Halk Müziği albümleri tek sesli ve geleneksel. Huri Sapan'ın sesi çok güzel, yorumu çok güzel... Zaten konservatuvarlıymış. Huri Sapan'ın albümlerinde öne çıkan özelliği Ferdi Tayfur şarkıları söylemesi. Bence çok da güzel söylemiş. Gülden Karaböcek'ten çok severek dinlemiştim daha önce Ferdi Tayfur şarkılarını ama Huri Sapan'dan da çok beğendim. Huri Sapan ile ilgili internette kaynak hiç yok diyebiliriz. Sadece bir sitede diskografisi var. Ama sanatçıların kaset dönemindeki Almanya baskıları, sanatçıların diskografisinin karışıklığına, dolayısıyla anlaşılmazlığına sebep oluyor. Çünkü şarkılar harmanlanıp harmanlanıp farklı labüm başlıklarıyla o kadar çok yeniden basılmış ki... Oysa önemli olan orjinal stüdyo kayıtlarıdır; yeniden basım ve toplamalar veya basım formatları değildir. Huri Sapan bir çok sanatçı gibi hatırlanmayanlardan ama duyduklarıma göre döneminde bayağı şaşa yaratmış Arabesk albümleriye. Halk Müziği sanatçısı olarak biliniyor ama iyi bir Arabesk sanatçısı bana göre de. Belli şarkı veya albümleri yerine Arabesk çalışmalarını külliyen tavsiye ediyorum Huri Sapan'ın. "Bu Ayrılık Neden Oldu" şarkısını bugüne kadar söyleyenler arasında en çok ondan beğendim ama. "Ben Sevdim Eller Aldı" ve "Bakma Gülüşüne"de dikkatimi çeken şarkılarından. Yorumladığı tüm Ferdi Tayfur şarkıları da Huri Sapan'dan itinayla dinlenmeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder