14 Ağustos 2015 Cuma

Eşcinsellikle itham edilmek değil, eşcinselliği reddetmek hakarettir

M.Ş: Modacıların bir konuşma tarzı var, sizin konuşmanız o. Yani Cemil İpekçi...
Modacı: Siz kendinize bakın bir..
M.Ş: Hayır ben Anadolu erkeğiyim...
(Arkadan gülüşmeler...)
Modacı: Ben de Anadolu erkeğiyim, sapına kadar erkeğim... Mardinliyim, sapına kadar da erkeğim arrrkadaşım.
(Burada biraz erkekleşme oluyor ve r harfine vurgu yapılıyor...)
Sunucu M.Ş.ye, siz ama hakeret ettiniz, diyor...
M.Ş: Ne dedim ben?
Sunucu: Siz ne dediğinizi çok iyi biliyorsunuz, altını tekrar çizmek istemiyorum...
(Herkeste eşcinselliğin yanlış ve de hakaret olduğna dair bir yerleşik bir algı var.)
Modacı, benden özür dileyeceksiniz, diyor M.Ş.ye. Modacı, bana hakaret ettiniz, bana hakaret edemezsiniz, diye bağırıyor...
M.Ş: Hangi sözümden dolayı özür dileyeceğim, diyor.
Modacı: Beni, benim anam babam izliyor.
M.Ş: Senin anan-baban benim anam babamdır...
Yayına ara veriliyor... Olay bu...

Kusura bakmasın eşcinseller ama ben olaya eşcinsellerin tarafından bakarak bu bir homofobidir demeyeceğim. Tamam, eşcinseller feminen davranışlarından dolayı tiye alınıyorlar ama bunları aşmamız gerekiyor. Ayrıca böyle de bir gerçek var; modacılar feminen oluyorlar, Cemil İpekçi gibi oluyorlar, seslerini yumuşatıyorlar, vesaire... Yalan mı? Bunlar eşcinsellerin aşağılanması için geçerli sebep değil ama eşcisneller de kimliklerinin arkasında dursunlar canım. Asıl, "sen bana eşcinsel demek isteyemezsin" demek, eşcinselliğe, eşcinsellere hakarettir. Ne yani, eşcinsel olmak kötü bir şey mi de, birisine eşcinsel gibisin demek istemek hakaret olsun. Eşcinsel olmayanların homofobik bakış açısı kadar, eşcinsellerin eşcinselliği inkarı ve eşcinsellikle itham edilenlerin reddi de bir homofobidir ve yanlıştır, eşcinselliğe hakarettir de. Modacı orada, evet modacılar Cemil İpekçi gibi olabilirler, sesleri ona benzeyebilir, dese, kıyamet mi kopar, yoksa daha eşcinseller tarafından takdir mi edilirdi? Ben takdir ederdim. Çünkü Batı'da bir çok eşcinsel olmayan ünlü, eşcinseller rencide olmasın diye, ben eşcinsel değilim, demiyor bile. Bizde ise eşcinseller bile eşcinselliklerini inkar ediyor, eşcinsellikle ilgili her türlü yakıştırmayı da hakaret olarak kabul ediyor. Hakaretin en büyüğü, eşcinselliğin reddidir. Eşcinsel olmasan bile, ben eşcinsel değilim, sapına kadar erkeğim demek yerine, eşcinseller de insandır, onları aşağılayamazsınız, demek daha doğru olurdu. Ben diyorum ki, içinde bulunduğumuz toplumsal koşullara göre tepki göstereceğimize, daha medenice ve daha mantıklı izahatta bulunalım. Yani eşcinseliği reddetmekten vazgeçelim artık ki, homofobiklere koz vermeyelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder