14 Ağustos 2015 Cuma

Homofobikler eşcinseldir... Peki kaç tür homofobik vardır?

"Almanya ve ABD’de yürütülen birbirinden farklı dört deneyde elde edilen gözlemsel kanıtlar, homofobinin, “bireylerin kendi cinsine karşı barındırdıkları cinsel arzuyu bastırmaları sonucu ortaya çıkan bir dışavurum olduğunu” gösteriyor.
 Kendilerini heteroseksüel olarak tanımlayan ama psikolojik testlerde hemcinslerini çekici bulduğu ortaya çıkan kişiler, fark edilmemiş ve saklı duran benzer duygularını onlara hatırlattığı için gey ve lezbiyenleri tehdit olarak algılıyor olabilirler. (Essex Üniversitesi öğretim üyelerinden çalışmanın başyazarı Netta Weinstein)

Kendi benlikleriyle ve cinsiyetleriyle savaşta olan pek çok insanın, homofobi yoluyla bunu dışavuruyor. (Essex Üniversitesi öğretim üyelerinden çalışmanın başyazarı Netta Weinstein)

Kendisini heteroseksüel olarak tanımlayan ancak eşcinsel eğilimler gösteren bireyler, eşcinsellere karşı düşmanlık besliyor ve böylece kendilerinde bulunan eşcinsel yönelimi reddetmeye çalışıyor. (Kaliforniya Üniversitesi, Essex Üniversitesi ve Rochester Üniversitesi)"

Gerçekten de öyle değil mi ama..?
İnsanın yarası olmasa gocunur mu..?
Ben neden heteroseksüel ilişkilerden rahatsız olmuyorum..?
Yani isteyen istediği şekilde beraberlik yaşasın...
Bastırdığım bir heteroseksüelliğim olsaydı, belki ben de heterofobik olabilirdim ama böyle bir durumum yok...
1 gram aklı olan bir insan bile bastırdığı bir şey olmasa,
hiç kimseye zararı olmayan bir ilişkiye karşı korkuya dayalı nefret beslemez,
din gibi, hastalık gibi, eşcinsellik gerekçesiyle insan neslinin sonu gelecek gibi bahanelerle de ayrımcılık yapmaz, dışlayıcı davranmaz,
nefrete hedef göstermez eşcinselleri...

Aslında eşcinsel karşıtlığının homofobi olduğunu, içselleştirilmiş homofobiden de biliyoruz...
Cinselliklerini yaşayan eşcinseller bile eşcinsel karşıtı olmuyor mu..?
Kendisiyle asla yüzleşememiş eşcinseller de elbette kendilerine eşcinselliklerini hatırlartan açık eşcinsellerden hoşlanmayacaklardır...
Çünkü bireysel olabilecek seviyede kendilerine güvenleri yoktur ve dışlanmamak için kendilerinden kaçacaklar, kendilerini yansıtanları da sevmeyeceklerdir...

Kaç tür homofobik vardır acaba..?
Eşcinselliğini açık yaşamasına rağmen eşcinselliğiyle barışamamış homofobikler...
Eşcinselliğini gizli yaşayan homofobikler; bunlar karanlıkta eşcinsel yaşarlar, aydınlıkta heteroseksüel geçinirler...
Eşcinselliğiyle hiçbir zaman yüzleşememiş, eşcinselliğinden kaçan ve eşcinsellikten nefret eden eşcinseller...
Daha başka...
Aklıma geldi...
Bir de eşcinsel ortamlarda bulunan, eşcinsellerle sıkı fıkı olan, eşcinsel arkadaş edinen ama asla eşcinsel olmadığını söyleyen ama tarzıyla bastırılmışlığını dışa vurup da acaba bunlar eşcinsel mi diye şüpheye düşürenler...
Heteroseksist LGBTİ'leri belirtmemde bir sakınca var mı LGBTİ'ler açısından..? Farklılıklarından dolayı ayrımcılığa maruz kalmalarına rağmen homofobik olan LGBTİ'ler...
Aslında ben içinde yaşanılan heteroseksist toplumsal yapının gerekçe gösterilip de cinsel kimliğin açıklanmamasını da bir çeşit homofobi olarak görüyorum... Sonuçta eşcinselliğim öğrenilecek diye bir korku ve bu yüzden kimliğinin arkasında duramama söz konusu her ne gerekçeyle olursa olsun...
Bir de şunlar var... Erkek erkeğe yan yana bulunmanın temasından, şakalaşmasından bir şeklde tatmin olup da homofobik olanlar...
Eşcinsellik nedir diye sormak istediğim homofobikler de var. Eşcinsellik duygusal veya fiziksel insanın kendi cinsine yönelimidir. Adam kendi cinsiyle yatıyor-kalkıyor, sonra da ben erkeğim ve aktifim, bu eşcinsellik değildir, ben eşcinsel değilim, cinsel ihtiyacımı gideriyorum diyen, hatta kendisine eşcinsel denilince homofobisi en şiddetli olanlar... Ben niye cinsel ihtiyacımı gidermek için karşı cinse yönelmiyorum öyleyse, üstelik heteroseksist bir dünyada daha makbule geçecekken ve daha çok fırsat varken..? Neymiş, kapalı toplumlarda cinsel ilişki o kadar kolay yaşanamıyormuş... Peki dışlanmak uğruna, en ötekisi olmak uğruna kendi cinsinle yatmak çok mu kolay? Yapında eşcinsellik olmasa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder