7 Temmuz 2015 Salı

Çıplaklık ahlaksızlık değil, doğla bir şeydir.

İstanbul'daki Onur Yürüyüşü'nde bazı transseksüellerin souynması homofobikler tarafından ahlaksızlık ilan edilip nefrete hedef gösterildiği gibi, LGBTİ'ler tarafından bile tasvip edilmedi. LGBTİ'lik bu değil, yanlış lanse ediliyoruz, önyargıları pekiştiriyoruz dendi. Hangi önyargıları; ahlakçılığı mı? Çıplaklık doğaldır. Ahlakçı toplumun çıkarına uygun olarak çıplaklık üzerinden baskı yapmasından başka bir şey değil bu kapatma olayı. Heteroseksist toplumun ahlakçı içselleştirmeleriyle beynimize kodlanıyor çıplaklık gibi doğal hayata dair şeylerin yanlışlığı, sonra da bunun dışına çıkamıyoruz; çıktık mı hem kendimizi suçlu hissediyor, çıkanları da ahlaksız ilan ediyoruz. Oysa bizim gerçeğimizdir bedenimiz. Kıyafet mi bedenimizi normalleştiren? Dikkat ederseniz genel anlamdaki baskının bir uzantısı bedeni kapatmaya çalışmak. İklim koşullarına karşı kendimizi korumak adına giyinmeyi normal karşılayabiliriz, hatta komplekslerimizi tatmin edmek için moda başlığı altındaki kapitalizmin bir parçasına bile eyvallah diyebiliriz ama birilerinin, dar görüşlülerin bizleri hegemonyası altına almak için giyinmeye kutsal anlamlar yüklemesini şahsen ben asla ve asla kabul edemem mantık dışı bulduğum için. Çünkü özgürlüklerin önündeki en büyük engel bizim de kendimizle barışamayarak pekiştirdiğimiz ahlakçılıktır. Ahlak bedenle alakalı bir şey olamaz; dürüst olup olmamakla, duyarlı-vicdanlı bir insan olup olmamakla alakalı bir şeydir... Ben şimdi bedenimi seviyorum diye ahlaksız mı oluyorum..? Çıplak olmayı da seviyorum, çıplak olanları da... Bu ahlaksızlıksa eğer, güzel bir şey... Çıplaklık çünkü bir özgüvendir, iç barışın sağlanması demektir, pozitif ve barışçıl bir ifadedir. Çünkü çıplaksındır savunmasız bir şekidle; tehdit unsuru yoktur gizlilik olmadığı için; korkuya mahal vermezsin bu yüzden. Bu konuya kısaca değinmek istiyordum ama hep erteliyordum. Justine Bieber'in çırılçıplak soyunması klavyenin tuşlarına dokunmamı sağladı. Müziğini dinlemiyorun J.B. ama bu özgürlükçü ruhuna çok bayılıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder