7 Temmuz 2015 Salı

Büyüleyici ses Nilgül


Bazı sanatçılar vardır... Bütün sanatçıları dinler dinler, yine onlara dönersin... Onları arada bir dinlemek istersin hep... Çünkü onların ruhuna iyi gelen bir tınıları vardır... Nilgül de onlardan biri. İlk albümüyle (2000 - Ölümsüz Sevdalar) istediği başarıyı yakalayamadı.. 2002 yılında ikinci albümü "Arabesk Günler" ile öyle bir dönüş yaptı ki... Kıraç ile çalışmıştı. Çıkış şarkısı "Duy Beni" klibiyle, düzenlemesiyle, melodisiyle çok etkileyiciydi. Kıraç'la yeniden doğmuştu Nilgül. Kıraç'ın Rock soundu çok uymuştu Nilgül'e. Aslında Nilgül'de Folk Rock ruhu vardı ve Kıraç'la ortaya çıkmıştı bu. Nilgül'ün bizim doğu ezgilerimizi icra etmeye yeterli bir gırtlağı vardı ve modern bir alt yapıyla bu ezgiler Nilgül'ün sesiyle çok dinlenilebilir bir hale gelmişti. Nilgül bana göre bu ülkenin en güzel seslerinden biri zaten. İnsanın içini dinlerken lime lime eden bir rengi var; insanın duygularına oklar fırlatıyor... "Arabesk Günler" albümünden bazı şarkılar kliplerle ön plana çıkartıldı... Hele "Kara Sevda" şarkısı... Nilgül ile adeta yeniden hayat bulmuştu. Şarkı Latin tarzında düzenlenmişti ve bu tarza uygun da bir klip çekilmişti. Bu şarkı klibiyle birlikte müziğimiz olarak beynime yer etmiş 3-5 önemli şarkıdan biridir. Nilgül durgun bir kadın gibi ama şarkı söylerken bambaşka birine dönüşüyor. Şarkı söylemek için dünyaya gelmişlerden. Ama değeri bilinmiş midir; asla... Nilgül eğitimli bir TRT sanatçıdısır ve albüm çıkarıncaya kadar yıllarca bir çok sanatçıya vokalistilik yapmıştır. Halk Müziği'ne ve Sanat Müziği'ne gırtlağının yatkın olmasından dolayı, bu tarzları çok mükemmel icra edebilmektedir. "Sarhoş Gibiyim" de "Arabesk Günler"den çıkan ve müziğimizden ezgiler taşıyan güzel şarkılardan biriydi... Bu albümden "Alem" ve albümle aynı ismi taşıyan şarkılara da klip çekilmişti. Ama albüm bana göre bütünüyle klasik olarak nitelendirilebilecek düzeyde bir albüm.. İnternette tarama yaparak albümdeki şarkıları hatırlamaya çalışırken, "Son Günlerde" şarkısıyla karşılaştım. Evet bayılmıştım o şarkıya da... 70'ler lezzetinde Ajda Pekkan havasında zamansız pop şarkılardan biri... Peki "Güller Soldu"ya ne demeli... Bu albümü çıktığı dönem, tüm zamanların en iyi birkaç albümünden biri olarak görüyordum ve aradan geçen yıllara rağmen aynı keyifle dinleyebildiğim için aynı fikirdeyim hala. Nilgül kusursuz şarkı söylüyor da, bir de çok dinlenesi... "Yıllar"ı nasıl unuturum... "Arabesk Günler" albümünde en çok sevdiğim şarkı bile diyebilirim ve bunun da klibi vardı evet... Nilgül'ün tarzında Latin var, Rock var, Etnik var, Pop var... Çok deneysel, çok karma bir sanatçı... Ben sevdiğim bir şarkıyı dinlerken "ofofof.." derim... Albümden "Hani Her Şeydim" de işte öyle bir şarkı... 10 üzerinden 12'lik bir albüm "Arabesk Günler". O kadar çok beğenmiştim ki, yedekli bir şekilde kaç kopyasını aldığımı hatrılamıyorum. Konu Nilgül'dü ama neredeyse "Arabesk Günler" albümüne döndü. İsmine uygun bir soundu var albümün; Pop Orient diyebiliriz... Cem Karaca'dan da dinlediğimiz "Gel Efendim" albüme çok yakışmış... Tekrar söylüyorum... Albümde inanın 1 tane boş şarkı olmadığı gibi, hepsi de standart üstü dinlenesi... "Yanayım mı?" da bunlardan biri. Çok özel, çok muhteşem bir şarkı Kıraç'ın vokalleriyle falan. Yüzel Arzen de hayatının bestelerini yapmış bu albüm için. Tabi Ali Tufan Kıraç da... Nilgül de kendi söz ve müzikleriyle müzisyenliğini ispat etmiş... "Yan Kalbim Yan" da bunlardan biri...

Nilgül bir sonraki albümü olan "Pervane"yi Febyo Taşel aranjörlüğünde 2005 yılında çıkardı. Aslında Nilgül'ün albüm ve şarkılarını değerlendirmek doğru değil. Nilgül söylüyorsa dinlenesidir! Ama bu albümden "Yıllar Yollar" şarkısı Nilgül'ü ön plana çıkardı. "Pış Pışla"ya da klip çekildi. "Söze Nasıl Başlamalı" da muhteşemdi. "Yapraklarım"... çok harika... Modern bir soundla "Geçmesin Günümüz" şarkısıyla gene TSM'ciliğini gösteriyor. İlhan İrem şarkısı "Konuşamıyorum" gerçekten Nilgül'ün sesi ve yorumuyla bir başka dinlenesi ve çekilen klip de çok harikaydı. "Gel Gör"... ne düşündüm biliyor musunuz; bu albümün "Arabesk Günlerden" kalite olarak hiçbir eksiği yok, hatta bakış açısına göre daha kaliteli bile diyebiliriz. Albümden "Pervane" bilinen şarkısı ama "Diken Döşekler" öyle muhteşem bir şarkı ki..  "Taşıyamadım" da Nilgül'ün yorumculuğunun ustalığını gösteren bir şarkı. Nilgül'ü anlamak için bu albümünü dinlemek gerek.

Nilgül 2006'da şarkıcılığını çok profesyonelce gösterdiği "Nar-ı Aşk" albümünü çıkardı. Aslında yazıyı daha fazla uzatmamak için şarkı ayrıntılarına girmek istemiyorum bu albümde. "Nar-ı Aşk" şarkısının akustik versiyonunu herkesin dinlemesini tavsiye ediyorum ve, ve, ve.. Nilgül'ün ne usta bir yorumcu olduğunu anlamak için, "Yazımı Kışa Çevirdin"i herkesin dinlemesi gerekiyor (https://www.youtube.com/watch?v=exa2jmqUNtc). Türkü'nün nasıl olması gerektiğine tartışmasız 1 numaralı örnek. Nigül'ün en önemli özelliği, şarkılarının düznelemelerinin çok modern olması; "Sen" şarkısı... Sırtını da öyle günümüzde çok giden ritim gibi şeylere dayamıyor. Melodi var şarkılarında; "Sevda Yalan" da muhteşem bir şarkı. "Bırakma" Senfonik Rock'ın çok güzel bir örneği. "Deva Bulmasın" çok güzel bir Türkü Rock. Nilgül'ün söyleyemeyeceği tarz yoktur diye düşünüyorum. "Son perde" de farklı tarzda bir şarkı Nilgül'ün sesinde hayat bulan.

2008'de Bertuğ Cemil ile söylediği "Yandım Yandım" şarkısıyla epeyce bir gündem yarattı Nilgül.

Son olarak da 2012 yılında "Okyanus" isimli 3 şarkılık bir çalışma yaptı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder