18 Haziran 2015 Perşembe

Yaşasın penisli kadınlık!


Transseksüellik...
Toplumda trans birey mi olmak zordur, eşcinsel mi..?
Toplumsal cinsiyete göre, eşcinsellik, erkek egemen toplumu en tehdit edici kimlik olduğu için, aslında kabul edilebilirlik açısından en zor olanıdır. Oysa transseksüellik, bir ötekileştirlmişlik olsa da, erkekliği tehdit etmemektedir ve dolayısıyla da erkek egemen toplumların, eşcinselliği dönüştürmek istediği bir kimliktir İran'daki gibi; İran'da eşcinseller bile transseksüel kalıbına sokulmaya çalışılmaktadır. Hatta kolaylıklar sağlanmaktadır transseksüellere ameliyat olmaları için falan. Hatta şöyle bir seçeneksizlik sunulmaktadır. Eşcinsellere ölüm, transseksüellik canınızı kurtarmak için bir fırsattır...
Ameliyat olmak istemeyen transseksüelleri trans gender-trans cinsiyet diye ayırıyorlar; daha doğrusu ameliyat olmak istemeyenler, yani biyolojik olarak cinsiyet geçiş ameliyatı olmak istemeyenler kendilerini bu şekilde tanımlıyorlar... Ameliyat olanlarsa transseksüel... Oysa kendini cinsiyet kimliği olarak bedenine uygun hissetmiyorsan transseksüelsindir. Ben ameliyat olmak istemeyen transları bedenleriyle barışmış, olmak isteyenleri ise barışmamış olarak görüyorum...
Heteroseksist toplum, LGBTİ'leri ötekileştirirken hep dine sığınır ya... Tanrı bir erkek, bir de kadın yaratmış; sizinki Tanrı'yı inkar, sapma falan diye... LGBTİ'ler de kendilerini Tanrı'nın bu şekilde yarattığını savunurlar. Ben de heteroseksist bir toplumda, bazı şeyler genetiksel olmasa, insan kendini niye riske atsın durduk yerde derim her zaman... Aslında transseksüeller, Tanrı bizleri böyle yaratmış derken biraz kendileriyle çelişiyorlar... Tanrı transları bedenlerine ters bir cinsiyette yarattıysa, ameliyat olup bedeninizi değiştirin diye mi yaratmış... Erkek bedeninde erkek yaratmış, kadın bedeninde kadın yaratmış, toplumsal cinsiyet algısına uymayan erkek ve kadınları da yaratmış... İster Tanrı yaratmış diyin, ister doğanın bir gerçeği diyin, toplumsal cinsiyet algısına uymayan cinsel kimlikler var... Bana göre doğal da bu durum, ama siz isterseniz doğanın anomalisi diyin, doğanın böyle bir gerçeği işte...
Bir zararı var mı bu durumun bireye?
HAYIR...
Cinsiyetçi toplumun herkesi tek kalıba sokmak istemesinden dolayı, transseksüellerin de kendilerini bu kalıba uydurmaya çalışmasından başka bir şey olabilir mi?
Hep diyorum (ne kadar transseksüeller toplumsal dışlanmışlıkla alakalı değil, bizim bedenimizden memnun olmama halimiz deseler de); toplum, toplumsal cinsiyet algısına uymayan cinsel kimlikleri çok normal karşılasaydı, transların bedenlerini bu kadar değiştirme isteği olur muydu gene?
Tamam, kendinizi erkek hissetmeyebilirsiniz, kadın hissetmeyebilirsiniz ama bunun bedenle ne alakası var; tamam, toplumsal anlamda kendinizi gerçekleştirmek için bu gerekli olabilir ama bu açıdan da bizim değişme isteğimiz çevresel değil diyerek çelişiyorsunuz...
Şunu da kabul ediyorum; çocukluktan itibaren çok derinden değişme isteği yapısal olabilir ama bu, çevrenin toplumsal cinsiyeti çocukluktan itibaren bizlere kodlamaya çalışması ve bunun doğal yapımızla çatışmasıyla alakalı olamaz mı..?
Mesela bana roller dayatılmasa, ben kimliğimi niye sorgulama isteği hissedeyim ki?
Ben çocukluğumda penisime bakıp; aaa, bu kadınlığıma uymuyor mu dedim?
Kendimi ne hissedersem hissedeyim... Erkek veya kadın... Kadınsam illa ki vajinalı olup çocuk mu doğurmam gerekiyor..? Bırakın yapımıza uygun yaşayalım... Bizi toplumsal cinsiyete göre kodlamaya çalışıyorlar, biz de toplumsal cinsiyet algısına ters düşen cinsel kimliğimizle çatışmaya giriyoruz; çünkü biyolojik cinsiyetimizle kendimizi hissettiğimiz cinsiyet kimliğimiz, toplumsal cinsiyetin cinsel kimlik anlayışıyla ters düşüyor. Geleneksel toplumlarla modern toplumlar arasındaki trans cinsiyet algısına bakın... Doğu'da daha bir toplumsal cinsiyet algısına göre trans cinsiyet algısı var, Batı'da daha queer bir cinsiyet algısı var... Herkes kuir, herkes muhalif olmak istemeyebilir mi?; o zaman ne diyebilirim ki...
Toplumda farklılık olarak yaşamak zor, biliyorum...
Toplumdan dışlanmamak, toplumsal olarak herkesin kendini gerçekleştirmesi için, keşke çoğunluğunki tek doğru olsaydı ve herkes o tek doğru yapıya sahip olsaydı ama...
Doğada tek doğru yok ve bizim o çoğunluk doğruya kendimizi uydurmaya çalışmamız doğru olamaybilir...
Doğru da göreceli bir kavramdır ve çoğunluktan farklı olabilir...
Transseksüellik çoğunluk olsaydı, gene de bedenlerimizden kurtulmaya çalışır mıydık..?
Düşüncelerim transfobi olarak algılanacaktır biliyorum ama hiç alakası yok; sadece toplumsal cinsiyet algısına karşıtlığımdan dolayı bu ifadelerim...
Ben kişiler nasıl mutlu olacaksa, o şekilde yaşama taraftarıyım; estetik ameliyatlar bile mutluluk kaynağıysa, beden değiştirme ameliyatları niye yapılmasın ki...
İster topluma kendini kabul ettirmek için oslun, isterse kişinin yapısının çoğunluğa aykırı şekilde yaşama gücü yetersiz olduğu için olsun... bedeninden kurtulmak istiyorsa, kurtulsun...
Bazı transseksüeller, bedenimden nefret ediyorum diyor...
Ben buna bedeniyle barışamama hali diyorum...
Keşke tek tuşla bedenlerimizi ruhlarımıza uydurma durumumuz olsaydı da, bu kadar zahmete girmeseydik ama...
Ben gene de o tuşu kullanmazdım biliyor musunuz..?
Çünkü doğanın bir gerçeğiyim, doğanın özel bir kimliğiyim...
Toplumsal cinsiyet algısının dışında bir özel durum bu...
Kadın mıyım, erkek miyim; ne önemi var; insanım....
Tipim, davranışlarım ikisinin ortası mı; ne ala...
Arada kalmışlık da hayatın bir gerçeği, hatta doğanın iltimaslı bir gerçeği...
Ben şimdi bu iltiması suistimal mi edeceğim..?
HAYIR, HAYIR, HAYIR...
Teşekkür ederim hayat sana, bana bu hayatı özel bir kimlik olarak yaşama fırsatı sunduğun için...
Ben penisli bir kadınım..!
İlla ki bir biyolojik kadın gibi işlevimin olması şart değil...
Biyolojik bir erkeğin işlevselliği olan kadınlık; çok ala..
Korkutuyor muyum toplumsal cinselliği..? NE ALA!
Bazı trans bireyler İran'dan neden kaçıyor biliyor musunuz; penisli kadın olma hakları ellerinden alındığı için...
Erkek transseksüelliğini gözardı ettiğim düşünülmesin... Aynı düşüncelerimi onlar için de uygulayabilirsiniz...
Trans arkadaşım bana diyor ki... İnsanların nefretini kazanıyorsun onların düşüncelerine karşıt düşünerek...
Niye nefret ediyorlar ki özgür düşünceden..? Kabul etmek zorunda mıyım toplumsal cinisyeti?
Toplumsal cinsiyet, cinsel kimlikleri boğazlıyor bana göre... Buna sessiz kalamam... Nasıl mutlu olmak isteyen, o şekilde mutlu olsun ama ben de, bana uygun olan toplumsal cinsiyetsizliği savunayım... Çünkü toplumsal cinsiyet beni mutsuz ediyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder