19 Haziran 2015 Cuma

Doğru yönetim şekli; gökkuşağı


Bugün Radikal gazetesinin manşetinde 2015 Türkiye milletvekili seçimlerinin kesin sonuçlarını sembolize eden grafikle karşılaştım...
AKP en çok oy alan parti...
AKP daha çok oy alıp, ülkeyi tek başına yönetmek istiyordu...
Ne kadar doğru bir yönetim şekli bu..?
Ülkenin sadece bir düşünce sistemine göre yönetilmesi...
Büyük çoğunluk iktidara benzemese de benzetilmeye çalışılacak...
Çünkü iktidar herkese eşit yaklaşmak, herkesi anlamaya çalışmak yerine; sadece kendi doğrularına inanıp, inandıklarını herkese dayatıyor...
Mesela bana diyor ki veya demek istiyor ki eşcinsel olduğum için,
SEN SAPIKSIN...
Ben de bu yüzden ayrımcılığa maruz kalıyorum, şiddete maruz kalıyorum, cinayete kurban gidiyorum ve ne yasal olarak, ne de toplumsal olarak tanınıyor ve korunuyorum...
Bu mudur..?
İktidara gelmek, herkesin sorumluluğunu almak, herkesi anlamaya çalışmak, herkesin güvenliğini sağlamak, herkesin haklardan eşit olarak faydalanması için çaba sarf etmek değil midir?
E böyle olmayacaksa iktidar dediğin...
O zaman toplumları koalisyonların yönetmesi en sağlıklı olanıdır...
Her kesimin bir temsiliyeti olur bu sayede...
Bu sayede hem herkes birbirini daha iyi anlayabilir kutuplaşma olmayacağı için...
Tıpkı gökkuşağının renkleri gibi...
Kesin kategoriler olmadan...
Barış ve sevgi içinde...
Gelişmiş medeni toplumlarda da böyle değil mi..?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder