22 Mayıs 2015 Cuma

Nükhet Duru şarkı söylemiyor, müziğin illüzyonunu yapıyor...


Yeni albümleri dinliyorum çok sevdiğim şarkıcılardan... Çok güzel de şeyler yakalamışlar... Büyüleniyorum hatta... Ama...
Pardon zaten yabancı ağırlıklı müzik zevkim var...
Geçmişten günümüze hiçbir şeyi kaçırmamaya çalışıyorum dünya üzerindeki...
Günümüz tarzını da takip ediyorum, listeleri falan... Ama...
Dönüp dolaşıp gene Nükhet Duru'ya takılıyorum...
Nükhet Duru'nun zirve işlerini, gerçek müzik dinleyicisi takdir ediyor zaten ama ben her işinde bir şey yakalıyorum... Ama...
Son yaptığı albüm...
Benim için baş yapıt ötesi...
İnanın ne söylediğine de bakmıyorum..
Tabi bu albümü sevmemde şarkı seçimi de etkili...
Ama o şarkıları yorumlayan yorumcunun, yorumculukta geldiği nokta...
45-46 yıllık müzikal tecrübenin getirdiği profesyonellik...
Hani yorumculğun mükemmel ötesi gibi bir durumu...
Şarkı söylemek Nükhet Duru'nun yaşam biçimi noktasına gelmiş...
Hani bazı alanlarda uzmanlaşanlar yaptığı işi illüzyonistçe yaparlar ve hayran bırakırlar ya kendilerine...
Nasıl bu kadar mükemmellikte yaptığına inanamayız ya...
Nükhet Duru son haliyle bende işte öyle duygular uyandırıyor...
Dinledikçe kaptırıyorum kendimi...
Nükhet Duru'nun her albümünü seviyorum ama bu son albümünü eN başka seviyorum...
Çünkü şarkıcı geliyor, orkestra eşliğinde bize hayat dersi verip gidiyor gibi bir şey...
Yaptığı işin en profesyonelini yapıyor Nükhet Duru bu albümde...
Nükhet Duru doğuştan prof bir yorumcuymuş ama bu albüme tecrübelerin kattığı profluk da eklenince...
Karşımıza eN mükemmel bir şey çıkıyor...
Artık adına sanatçılık mı dersiniz, profesyonellik mi dersiniz, yorumculuk veya sanatçılık mı dersiniz, müzik kitabı mı dersiniz, okul mu dersiniz, ekol mü dersiniz, müzik formülü mü dersiniz...
Bir şeyler keşfedilince, o şey biter, sona gelinebilir...
Bırakın Nükhet Duru yavaş yavaş keşfedilsin, sona hiç gelinmesin...
Nükhet Duru şarkı söylemeye devam etsin, insanlar da müziğin sonuna gelemesinler...
Bundan sonra istiyorum ki...
Artık Nükhet Duru albüm yapmak için sıfır şarkı arayışına falan girmesin...
Stüdyoya girsin girsin okusun...
Üç günde bir albüm çıkacak olduktan sonra...
Bir de yapılan bu canlı kayıtlar, dinlerken bizi öldürüp öldürüp diriltiyorsa...
Reenkarnasyona sokuyorsa her dinlediğimizde...
Ah Nükhet Duru ah..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder