27 Nisan 2015 Pazartesi

Gelenekler yasaklanmalı


Ben gelenekleri, geleneksel yaşamı asla ve asla sevmiyorum ve asla asla da tasvip etmiyorum; ne katıyor ki insana, insanlığa? Damadın verdiği bahşişi beğenmeyip 3 kere gelin arabasının önünü kesen şahıslar, damadın feci bir şekilde ölmesine sebep oluyorlar. Damadın canına tak edince, onların arabasına gidip, para isteyenlerin yakasına yapışıyor. Bahşiş isteyenler, damadın kolunu cama sıkıştırıp hız yapıyorlar ve elli metre sürüklüyorlar. Karşı taraftan gelen minübüsün çarptığı damat başından yaralanarak ölüyor...

Bu ne yaa?! Geleneğe dayalı gasptan başka bir şey değil. Hiç kimse geleneklere de uymak zorunda değil, bu zorbalara prim vermek de zorunda değil. Çalışıp da damadın cebine para mı koydun da bu zorbalığı yapıyorsun? Günümüzde binbir zorlukla düğün yapılıyor zaten; hangi vicdana sığar zorla para almak, alamayınca 3 kere gelin arabasının önünü kesmek ve sonra da damadın ölümüne sebep olmak. Daha bir de mahkemede kaza idi, iftira atıyorlar diyorlar. Öncelikle bu nasıl kaza; kol cama sıkıştırılır da gaza basılır mı? Niye 50 metre sürüklüyorsunuz bir de? Hadi kaza diyelim... Bu kazaya sebebiyet veren siz değil misiniz; ısrarla para için zorbalık yapmasanız, damat ölür müydü? Ben inanamıyorum bu tür vicdansızlıklara; adamlar birilerinin ölümüne sebep oluyorlar, bir de kendilerini savunuyorlar...

Peki bu kişileri savunan avukatlara ne demeli? Herkes mi iftira atıyor; gelinden araba şoförüne, konvoydaki diğer kişilere kadar, herkes yalan mı söylüyor? 3 kere kesmişsiz işte gelin arabasının önünü ve verilen parayı beğenmemişsiniz. İnanın bu tür insanların cahillikleirnden dolayı hapis yatmalarına zerre kadar üzülmüyorum; hatta ömür boyu hapis yatmalılar. Çünkü ölen kişi geri gelmeyeceği için, can kaybının karşılığı hapisle falan telafi edilemez. Bir kişinin yaşama hakkı elinden alınıyor; bunun telafisi olabilir mi dünyalar verilse bile? Ölen kişiyi geri getirebilecek mi verilecek ceza? İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı... 18'er yıl yatacakmış ölüme sebebiyet verenler. Ne mi öneriyorum; ilkel geleneksel adetlerin yasaklanmasını...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder