29 Nisan 2015 Çarşamba

TRT'de yabancı pop müzik çalmıyor mu; neden?

Ben TRT FM çocuğuyum; yani TRT 3.
45'lik nedir, 33'lük nedir şahit olmadım diyebilirim. Sadece abimin pikabını ve 45'liklerini hatırlıyorum ilkokul öncesi çağımda...
'85 yılından itibaren yabancı müzik odaklı yaşamaya başladım.
Tek takip kaynağım da TRT 3'tü.
Zaten kaset dönemi başlamıştı ülkemizde o yıllarda.
45'likleri, 33'lükleri Radyo 3'ten dinliyordum.
TRT FM müzik yapımcıları...
Tülay İlter Sunar, Sebla Özveren, Yavur Aydar, Şebnem Savaşçı, Ali Kocatepe... ilk aklıma gelenler...
Özellikle Yavuz Aydar o dönemlerde anlamayacağım şarkılar çalardı Stüdyo FM'de...
Dinlerdim ama pop müzik kadar çarpılmazdım.
Çünkü o yıllar Modern Talking'li yıllardı...
Yavuz Aydar 70'lerin rock'çılarını falan çalardı, caz çalardı, blues çalardı, reggie çalardı...
Bazı isimler beynime kazınmış o yıllarda...
Al Jarreau, Aaron Neville, Ella Fitzgerald... o dönemler çok anlayamadığım ama şimdilerde ne kadar önemli olduğuna inandığım isimlerden beynime kazınıp da ilk aklıma gelenler...
Şimdilerde Radyo 3 dinlemiyorum. Hatta yıllar yıllar oldu dinlemeyeli. Bir yayın akışına bakayım dedim Radyo 3'ün... Hiç yabancı pop müzik programı göremedim. Gerçekten TRT'de yabancı pop müzik çalmıyor mu şimdilerde? Biz de kalkmış, "TRT neden Eurovision'a katılmıyor?" diyoruz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder