6 Mart 2015 Cuma

Şarkıların benzerliği; Hush Me - Gamsız


Dün şarkılarla meşgul olurken Hooka Hey'in "Hush Me" şarkısı ve sanat eseri niteliğindeki muhteşem klibiyle karşılaştım. İnanılmaz güzellikte görsel bir şölen adeta. İzlerken kendinden geçiyorsun ve defalarca izlemek istiyorsun. Şarkının klibinin, bir dansçının üstsüz olduğu versiyonu var, bir de ahlakçılığı zorlamayan versiyonu. Şarkının melodisi de anlaşılması kolay ve bizi sar(s)acak nitelikte. Yani doğu ezgisi hakim melodide. Zaten dinler dinlemez "Gamsız yaptı dünya beni..." nağmeleri aklıma geldi. Dediğim melodi Sezen Aksu'nun "Gamsız" şarkısıydı. Sezen Aksu'yu başka bir seviyeye yükselten "Bir Kadın Şarkı Söylüyor" albümünün şarkılarından... Ne çok sevmiştim o albümü çıktığı zaman... Artık devrin Sezen Aksu devri olduğu tescilenmişti bu albümle iyice. Bugün "Gamsız" şarkısını tekrar dinledim... Evet çok güzel bir şarkı. Dönemin düzenlemelerine de uygun bir düzenlemesi var. İntrosu fazla uzun, rahatsız edici uzunlukta tutlmuş. 1 dakikayı geçiyor. Yeniden cover'lansa da parlatılsa şarkı diye geçirdim aklımdan. YouTube'a baktım, Gece grubu cover'lamış bile geçen yıl ama ne bileyim Hooka Hey'in soundu gibi daha vurucu bir hale getirilebilir. Daha Rockvari ve daha keskin... Tabi dediğim ayrı bir ruh hali gerektiriyor... Öyle yapılsın demekle yapılsaydı, yaparlardı zaten...

Hooka Hey - Hush Me
https://www.youtube.com/watch?v=6df3jwQntQw
https://www.youtube.com/watch?v=hbXUPckP6QU

Sezen Aksu - Gamsız
https://www.youtube.com/watch?v=jJMewYQ8KSY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder