24 Mart 2015 Salı

Nurdan İpek'le hasret bitti


Nurdan İpek.... Off... Adını duyunca içim ferahlar... Çünkü onun öyle bir sesi vardır ki.... Her türlü duyguyu çok derinlemesine yaşatır... Dinlerken sizi şarkılarıyla, sesiyle, yorumuyla anlattığı dünyasına çeker alır. Onu ikinci albümüyle tanıdım. Sonra üçüncü albüm... İlk albümünü kaçırmıştım. Çok aradım ama bulamadım. Şimdilerde üç şarkılık bir single çıkardı. Gene aynı Nurdan İpek, gene dinlenesi, gene muhteşem... Ama Nurdan İpek bilinmiyor. Dinlettiklerim bayılıyor ama bilinmiyor işte... Oysa türküyü modern tarzda yorumlayan 3-5 sanatçıdan biridir Nurdan İpek. Geleceğe miras gibidir eserleri. Son çalışması vesilesiyle internet üzerinden ilk albümüne ulaştım. Hem de makul, günümüz albüm fiyatına yakın bir rakama, hem de gıcır gıcır, nazar değmesin bir çizik bile yok... Nasıl mutlu oldum anlatamam... Böylece Nurdan İpek arşivim tamamlanmış oldu. Dinledim albümü... 17 yıl önce yapılmış bir ilk çalışma nasıl bu kadar deneysel ve de mükemmel olabilir... Nurdan ipek bir folk sanatçısı. Türküleri düzenleme ve yorum olarak evrensel boyutta. Senfonik Rock Türkü diyebiliriz türüne. İlmik ilmik, nota nota işlenmiş her şarkı. Enstrümanlar yerli yerinde kullanılmış ve çok sesli. Ayşe teyze de dineleyebilir, Frank amca da! Dün de dinlenmiş, bin yıl sonra da aynı heyecanla dinlenecek. Nurdan İpek her yaptığı çalışmanın hakkını layığıyla veren bir sanatçı kısaca. Bu yazıyı yazarken de son çalışmasını dinliyordum... Ruh geleneksel ama işleyiş çok evrensel. Aslında Nurdan İpek anlatılmaz, sadece dinlenir. Selda'yı ne kadar seviyorsak, o boyutta diyeyim anlaşılması için. Nurdan İpek'le çifte hasret gideriyorum şu sıralar; hem yeni bir çalışma yapması, hem de ilk albümüne kavuşmam sebebiyle. 18 yılda 3 albüm, bir single böyle bir sanatçıya çok az... Daha fazlasını hak ediyor...


Diskografi

Bizim Sevdamız 1997
Tükendi sevdan 2000
Vakti Geldi 2008
Maxi Single 2015


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder