26 Mart 2015 Perşembe

Kıyafet için hayvan öldürülmesi negatif midir, pozitif mi?!


Hey "Evren"im..! Sibel Pamuk isimli türkücümüz bir kıyafet için 760 horoz kestirmiş. Kesilen horozların etlerini de ihtiyacı olan ailelere dağıttırmış. "Hayvanseverler bana kızmasın, negatif bir şey olsa yapmazdım" demiş. Negatif olmayan ne? Yeni albümü için çekilen pozlara horoz tüyünden kıyafet hazırlatmak mı, yoksa bu iş için horoz kesilmesi mi? Herkes kuş türü hayvanları kesiyor, öldürüyor ve etini yiyiyor ama ihtiyaçtan. Toplu kesimi ihtiyaca dönüştürmüyor, ihtiyaca göre kesim yapıyor. Düşünseniz ya, her sanatçı veya insanın fotoğrafta tüylü gözükmek için kuş kestirdiğini... Besin ihtiyacı dışında hayvan öldürülmesinin bir şekli değil midir bu? Yanlış anlaşılmasın; Sibel Pamuk'a kadar daha ne hayvan katliamları yapılıyor eti veya derisi için. Yani hayvanlar ticari amaçlı öldürülüyorlar, bana göre katlediliyorlar aslında. Başkaları doğru bulabilir ama ben çevre inancıma göre hayvanların eti için öldürülmesine bile karşıyım ki görsellik için kıyafet amacıyla öldürülmeleri hoş değil. Sibel Pamuk reklamını yapmaya çalışırken aslında hayata bakış açısını da ifade etmiş. Bu bir çoğu için negatif bir etki yaratmayabilir ama... Zaten o hayvanseverlerin tepkisini göze alarak bu işe girişmiş ki izahatını da yapıyor. Belki de hayvanseverlerin tepkisini almak için açıklama yapma ihityacı hissetmiştir.

Ben çocukluğumdan beri çevreciymişim... Hatırlıyorum da ağaçların kesilmesine karşıydım, hayvanların kesilmesine karşıydım... İnatçıydım da bu konuda. Ben çocukken bizim tavuk kuluçkaya yatmıştı ve tesadüfen hepsi de horoz çıkmıştı civcivlerin ve bizimkilere kestirmemiştim onları. Ama nasıl da güzellerdi... Çevreci olmak sanırım vicdanla da alakalı bir şey....

Et severlerin veya kürkseverlerin, hayvan kesimine karşı olmama verdikleri cevabı paylaşmak istiyorum; vejeteryan mısın? Vejeteryan değilim ama etçil de değilim. Karşıma çıkmadıktan ve de karnımı doyuracak bir şey olduğu sürece et canım istemiyor bile. Bir de, "bitkiler de canlı, onları niye yiyiyorsun?" diyenler de var hayvan kesimine karşı olduğum için. Şu insanlar kendilerini haklı göstermek için ne saçma dayanaklara sırtlarını dayıyorlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder