17 Mart 2015 Salı

"Aman Tanrım"la barıştım!

"Barış"mak en kilit erdemdir, diyebilir miyiz? Çok önemli sonuçta. Özelllikle kişinin kendisini keşfedip, tanıyıp kendisiyle barışması çok önemlidir. Çünkü bu ruh hali hayattaki bir çok şeyi ve gidişatı etkilemekte, bir çok şeyin belirleyicisi olmaktadır. İçimizdeki barış çevremize karşı yumuşak, hoşgörülü, pozitif ve yapıcı olmamızı, toleransımızı geniş tutmamızı, kırgınlıklarımızı unutup affetmemizi sağlamakta, esnek ve geniş yapmaktadır bizi. Bugün içinizdeki hangi tarafınızla barıştınız, çevrenizde kırıldığınız kaç kişiye yüreğinizin kapılarını açtınız..? Ben bunu çok yapıyorum; belki bu yüzden çok değişken olarak görülebilirim. Canım yanınca kırılırım, geçince barışırım... Dün Nükhet Duru'nun "Aman Tanrım" albümüyle barıştım (Evet, "kötü Nükhet Duru şarkısı veya albümü yoktur; keşfedilememiş ve anlaşılamamış Nükhet Duru çalışması vardır" sözümle bir kez daha yüz yüze geldim. Tabi bugüne kadarki küslükte bu albümü kötü ses kaydıyla dinlemiş olmanın etkisi de var. Kasetten dinlerken keyifle dinleyebildiğim hatırlıyorum bu albümü ama sonra kasetçalarlar ölünce ve CD çalara geçince, bu albümün de CD formatı olmayınca küsüştük sanırım bu albümle. Her neyseki Kubilay arkadaşımız CD kaydına ulaşmış ve dün bana gönderince, barışla dinledim albümü ve hala dinlemeye devam ediyorum. Evet Nükhet Duru albümlerinin hepsini CD formatında istiyoruz. Ellerinden Nükhet Duru albümlerinin yasal haklarını bulunduranlar da, evrensel bir yoruma, sese çok büyük haksızlık yaptığınızın farkına varın artık. Ali Kocatepe, Avrupa Müzik, Hakan Eren ve diğerleri... Bu albümü dinlerken hep düzenlemeleri yapan Garo Mafyan'a suç buluyordum tek sesli düzenlemelerinden dolayı ama düzgün bir ses kaydıyla dinleyebildiğime göre Garo abiden de özür dilerim...), dün ve bugün kırıldığım kişilere gülücük gönderdim, pozitif ses tonumla ve iyi niyetimle yaklaştım... Çünkü ben takıntılıyım ve içimde birilerine karşı negatif duyguları taşımak çok ağır geliyor; kilitliyor beni ve bir şeyi layığıyla yapamıyorum o zaman... İnsanın içindeki öfkesini boşaltmasını da sağlıyor barış. Barışçıl olmak, öncesinde kör ve önyargılı olduğun çevrendeki güzellikleri keşfetmeni de sağlıyor. Güzellik adına kırıntıları yakalayabilmek için bile barış çok güzel, çok önemli bir şey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder