17 Şubat 2015 Salı

Tepki gösterenlerin derdi kadın hakları mı, can mı?

Tepkilerin samimiyetine inanmayı çok isterdim

Özgecan...
Üzüldük, tepki gösterdik....
Ama...
Ben neden hala mutsuzum, neden hala inançsızım Türkiye'de kadın hakları konusunda?
Gerçekten kadın haklarına inanan ve kadına eşitlik ve özgürlüğün ne anlama geldiğini bilen kadınlar, insanlar var ama...
Bir çok insanın kadın haklarından anladığının kadına eşitlik ve özgürlük demek olduğuna inandıklarını zannetmiyorum.
Çünkü insanlar Özgecan'a üzüldüler, kadın haklarının görmezden gelinmesine değil.
Dertleri kadın hakları değil bence.
İnsanların canına tak etti de, Özgecan patlattı gibi bir durum değil bu tepkisel durum.
Dün de kadın tecavüz ve cinayetleri vardı, bugünde var, yarın da olacak ama insanlar kadın hakları için tepki göstermeyecek, çaba sarf etmeyecek...
Dün de gene iki kadın cinayeti haberi vardı gazetelerde;
Bir tanesi, erkek arkadaşı tarafın öldürülen "dansöz"ün haberi...
Haberin medya da kullanılan diliyse; Dansözün katil zanlısı erkek arkadaşı çıktı, şeklindeydi.
Öğrenci bir kadın öldürülünce veya başka bir meslekten kadın öldürülünce, statüsü belirtiliyor mu acaba?
Dansöz olduğunun belirtilmesinde iyi niyet görebilir miyiz?
Ben resmen kötü niyet görüyorum; Dansözmüş!
Böyle düşünmeyecek mi toplum da?
Su testisi su yolunda kırılmış demeyecekler mi?
Lütfen bu konuda, yani kadına bakış açısı konusunda, topluma karşı o kadar fazla iyi niyetli olmayın derim.
Diğer kadın cinayeti de öldürüldükten sonra bilekleri kesilen kadın...
Peki Özgecan dışında neden tepki yok veya bu cinayetlere karşı önlemlerin daha ciddi boyutta alınması için neden tepkinin limiti artmıyor?
Heteroseksist sistemin işine geldiği için duyarsız kalabilir ama iktidara ayarı verecek olan toplumlardır.
Toplum peki ne kadar eşitlikçi, ne kadar heteroseksist?
% 100'e yakın heteroseksist!
Çok mu kötü bir yüzde oldu?
Unutmadan, LGBTİ'ler de insan; aynı tepkiyi onlara da bekliyoruz eğer kadın tecavüz ve cinayetlerinde tepkide samimi ise herkes?
Öff, yeter Halil, bu tepkiyle birlikte bir şeyler düzelecek diyebilirsiniz.
Keşke.
Ben 45 yıla mı inanırım, bir günemi, ya da içinde yaşadığım ve ezbere bildiğim kültüre mi?
Altını çizeyim; tepkilere seviniyorum ve negatif yaklaşmıyorum; sadece gerçekçi bakmaya çalışıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder