5 Şubat 2015 Perşembe

İnsanlığın bir kez daha başı sağolsun!


Bugün iki haber okudum. Beynime yer etmesini bile istemiyorum hafızamdan silinmesi çok zor olacağı ve kimyamı bozacağı için ama... Aklım havsalam almıyor çünkü bu tür zalimlikleri. Ben çok tepkiselimdir ama bu içimdeki duygusallığın dışa vurum şeklidir aslında. Çünkü haksızlığa, insanlık dışı davranışlara gelemiyorum, katlanamıyorum vicdansızlıklara ve içim kan ağlar hep benim... Ve hiç anlayamıyorum, anlayamayacağım da insanların çıkarları uğruna duyarsızlıklarını. Nerede, istediği zaman istediği yere müdahale eden dünyanın büyük güçleri? Siyaseti, politkayı anlamam diyeceğim ama insanca yaşamak ve yaşatmaktan daha sağlam politika olabilir mi? İnsanlar silahla, öldürmekle politika yapıyor. Benim politika anlayışıma çok ters bu. Politika insanlık için insanca yapılandır, yapılmalıdır. Bana, günümüzde ve geçmişte yapılan politkalar çıkar savaşaları gibi geliyor. Yani insanlık için düzen sağlamakla falan alakası yok. Herkes çıkarına uygun kendi politikasını idealize ediyor, dayatıyor, kabul etmeyenleri ÖLDÜRÜYOR. IŞİD denilen şeyin bugün bir insanı diri diri yaktığı haberini okuduk ve IŞİD bu olayı herkesin gözü önünde gerçekleştirmiş ve videosunu çekmiş izlememin söz konusu bile olmadığı ve asla izleyemeyeceğim. Ürdün de bu katliama misilleme olarak IŞİD'in pilot karşılığında salıvermesini istediği bir kadını idam etmiş. İnsanlar politikaları için insanları kurban olarak kullanıyorlar. Utanç verici. Ahlaksızlık işte budur. Daha ahlaklı bir düzen kurmak isteyen Irak Şam İslam Devlet'inin bir insanı yakmasından daha büyük ahlaksızlığı olabilir mi? Ya karşılık veren Ürdün'e ne demeli? Ahlak kelimesini ağızlarına almaya bile hakları yok. Çünkü ahlaktan bahsetmek için, insanın yaşama hakkına saygı duymak gerekir en başta. İnsan, canlı hayatına saygı duymayanın ahlakı olamaz bence. Bu kadar kesin ve net. AHLAK CANLI HAYATINA SAYGI DUYMAKTIR. Bugün, bu iki insanın siyasi çıkarlar için hunharca katledilmesi insanlık adına en utandığım günlerden biri olarak hafızama kaydedilecek. İnsanlığın başı sağolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder