26 Ocak 2015 Pazartesi

İzel Pop Müziğin Kraliçesidir!


Eleştirilmişim okumadığım ve tarih bilgimden yoksun "karaladığım" için. Zaten tarih bilgisi gerektiren yazılar yazmıyorum ki; düşüncelerimi ifade etmeye çalışıyorum akıl ve mantık çerçevesinde. Mutlaka yanlışlarım olacaktır ama ben genellikle haksızlıklara karşı tepkimi gösteriyor sayılırım yazılarımla. Bir de sosyal konular dışında öğrendiklerim ve bildiklerim çerçevesinde müziğe dair duygularımı paylaşıyorum. Zaten 45 yaşındayım ve müzikle ilgili yazdıklarım bilgim dahilinde olduğu için, bende uyandırdığı hislerin pozitif veya biraz eleştirel bir ifadesi yazdıklarım. Müzikle ilgili yapılan işleri negatif eleştirmeyi sevmem aslında. İyi veya kötü, öyle veya böyle, bir insanın müzik yoluna baş koyması, hatta ekmeğini müzikten çıkarması bile takdire şayandır. Hele küçücük sesleriyle bir şey yapmaya çalışanları müzikten ötelemek yerine kapasiteleri çerçevesinde bir şeyler yapabilmeleri için cesaretlendirmeliyiz bile. Ama, mesela çok güçlü bir sesi olan şarkıcının kötü şarkılar seçmesini, kendisini tekrar etmesini, yeteneğini heba etmesini, emek vermemesini falan eleştirebiliriz. Zaten onlar da bu tür eleştirilerden gocunmaz. Kötü bir şey var ki dile getiriliyor. Kendilerine çeki düzen vermeleri için daha sevinmeliler bile, diye düşünüyorum. Tabi eleştiriler bazen kişisel yapıya göre de yapılabiliyor beklentiler farklı doğrultuda olduğu için. Yani bazen eleştiriler, yapılan işin kötü olduğu anlamına gelmeyebilir.

Off, gene uzattım. İki cümle edeceğim, bir türlü sadede gelemiyorum. İzel... İzel Çeliköz... Dünden beri kiloları yüzünden manşetlerde. Dikkatinizi çekerim kiloları yüzünden. O da memnun değildir bir insan olarak fazla kilolarından ama bir şarkıcının, iyi bir şarkıcının, bir yorumcunun kilolarını medyanın dert etmesi anlaşılır bir şey değil. İzel ne zaman şarkı söylemek dışında piyasada varoldu ki? Ben bildim bileli sadece şarkı söyleyen bir şarkıcı, yorumcu. Tabi göz önündeysen, ister istemez özel hayatınla da gündem yaratabiliyorsun ama önemli olan müzik piyasasında magazinle mi, yoksa sanatınla mı varolduğun. Zaten sürekli özel hayatınla ne kadar prim yapabilirsin ki? Bir süre sonra kötü bir imajla bütün geçmişini ve geleceğini bir kalıba sokar, oturursun.

Çok iyi sesler var, hatta benim sevdiklerimle kıyaslanamayacak üstünlükte bile ama "iyi-güzel" bazen göreceli olabiliyor. Çünkü her insanın aradığı şey, kendini mutlu eden şeydir ve ona göre o iyidir, o güzeldir, hatta o mükemmeldir. Benim sevdiğim sesler de bende güzel duygular uyandırdığı için, sıralamam da öyle. Mesela Nükhet Duru ve Yeşim Salkım'dan sonra Türkiye'de kadın ses olarak İzel'i çok severim-tek geçerim, sonra Gülden Karaböcek, Neşe Karaböcek, Kamuran Akkor, Selda, Bedia Akartürk, Nilüfer, Şükriye Tutkun... Bu liste uzar gider de... İzel'i İzel - Çelik - Ercan'ken de seviyordum, İzel - Ercan'ken de, tek başınayken de. Solo ikinci albümünden sonra Naim Dilmener'in tabiriyle o bir Pop Kraliçe'ydi, hala da öyle benim için. Pop'un bir kraliçesi varsa, o İzel'dir. Onun üzerine bir Popçu yoktur bu ülkede bana göre. Şarkılara kattığı yorum ise mükemmel ötesidir. Çelik Erişçi'nin dediği gibi, her şarkıcının onun mükemmel yorumculuğuna eşlik ederek şerefe nail olmalıdır.

Konservatuvarlı İzel'in diskografisini açıklamayacağım şimdi ama bazı şarkılarıyla müziğimize öyle bir damga vurmuştur ki... Her şarkısı çok güzeldir İzel söylediği için ama bazı şarkıları marş haline gelmiştir. "Sus", "Sen Benimdin" (şarkıların şarkısı), "Kızımız Olacaktı"!, "Yok Yere" (Pop Müziğimizde sound olarak çığır açmıştır), "Kıyamadım", "Köle Gibi" (Özellikle bu şarkıda İzel'in yorumuna dikkat edilmesi gerekiyor), aslında o kadar çok hit şarkısı var ki İzel'in ama ben her albümden ve kendi çok sevdiklerimden bir-iki tane seçmeye çalıştım, "Aşk Hakları" (Bu şarkının klip versiyonu tavsiye edilir ve Türk Popunun en güzel düzenlemesine sahip şarkısı bile diyebiliriz), "Git Burdan" (Nasıl bir şarkıdır ki, Amerika'da da olsan, Mars'ta da olsan, milyon ışık yılı zaman ötesinde de olsan eskimeyecek kalitede bir şarkı), "Güle Güle", "Işıklı Yol", hele Çelik'le söylediği "Töre"...

Eğitimini aldığı Türk Sanat Müziği dalında çıkardığı "Jazznağme" albümüyse, TSM'nin nasıl icra edilmesine dair örnek bir çalışma ve oradan "Akşam Güneşi"ni bir dinlesin İzel'i bilmeyenler, kilolarından dolayı tanıyamayanlar! İzel çalışmalarını heyecanla beklediğim bir kaç sanatçıdan biridir. Umarım anlatabilmişimdir kısaca da olsa İzel'in kim olduğunu. Unutmadan sahne hakimiyeti en güçlü 3 sanatçıdan da biridir İzel. Diğerleri Nükhet Duru ve Yeşim Salkım'dır. Sahne hakimiyeti derken de yanlış anlaşılmasın, şov yapmaktan bahsetmiyorum; usulünce şarkı söyleyip yorumculukla izleyiciyi avuçlarının içine alabilmekten bahsediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder