10 Aralık 2014 Çarşamba

Vatandaş olabilmek için üstün özelliklere mi sahip olmak gerekiyor?


Suriyeli göçmen çocuk bir gecede Cumhurbaşkanı'nın emriyle Türk vatandaşı olmuş ya... Karşı çıktığım falan zannedilmesin. Bana kalsa dünyanın bütün insanları bile ülkemizde yaşayabilirler. Benim için hiçbir mahsuru olmadığı gibi, daha seviyorum bile farklı kültürlerden insanlarla bir arada yaşamayı. Ben insanların milliyetinin olmasına karşıyım asıl. Hayvanların milliyeti mi var mesela? Yani onlar şu milliyetten veya bu milliyetten olalım diye bir kaygı duyuyorlar mı? İnsanlar niye milliyetçi acaba? İnsanlar hayvanlar kadar bile yoklar mı?

Bu Suriyeli çocuk niye Türk vatandaşı oldu çarçabuk? Çünkü müzik konusunda üstün özellikleri varmış; dahice piyano çalıyormuş. Ertesi günü mü ne Rusya'da müzik yarışması varmış ve oraya yetiştirilecekmiş. Zaten çocuk da hemen gönderilmiş yarışmaya. Türkiye'nin adını duyuracak ya. Yoksa ülkemizde sanata ne kadar değer verildiğini çok iyi biliyoruz. Fazıl Say'ın kıymetini bilmeyiz ayrı mesela. Tabi Fazıl Say laik bir dahi müzik konusunda! Bu çocuk daha 16 yaşında. Laik olursa, belki Türk vadandaşlığını seçtiğine pişman bile olabilir. Bir sözüyle mahkemeye verilebilir!

Bu söylediklerim çok gerçek de olsa, aslında işin espirisi. Benim asıl değinmek istediğim konu, neden bazı insanlara üstün özellikleri var diye ayrıcalıklı davranılıyor? Müzik konusunda yeteneği olmayan insanların suçu ne? Herkes diğer vatandaşlık hakkı verdiğimiz Naim Süleymanoğlu, Halil Mutlu, Elvan Abeylegesse gibi üstün yeteneklere sahip olmayabilir. Peki üstün özellikleri olmayan insanların insanca yaşama hakkı olamaz mı? Bazı insanlara çıkara hizmet edecek diye ayrıcalıklı davranılması da bir ayrımcılık değil midir? Özellikleri olmayanların, bundan bir şey olmaz diye gözardı mı edilmesi gerekiyor? Herkes eşit şartları hak etmiyor mu?

Eşitlik, özgürlük, insanlık, adalet, demokrasi... mi dediniz? A, pardon unutum; bizde kadın erkek bile eşit değildi değil mi? Ben zaten fiziksel eşitlikten bahsetmiyorum ki; herkesin eşit haklara sahip olması bakımından eşitlikten bahsediyorum. Bazıları o hakkı kullanabilir; bazıları yapıları, yetenekleri elvermediği için üstün özellikleri olanlar kadar çok iyi değerlendiremeyebilir ama herkese aynı haklar verilmelidir. Her mülteci, göçmen hangi ülkenin vatandaşı olmak istiyorsa, sürüncemede kalmadan kabul edilmelidir. Adamlar ülkelerinde huzur bulamadıkları için vatan değiştiriyorlar; bari konakladıkları ülkelerde herkes kadar insanca haklara sahip olsunlar. Çok şey mi istiyorum; bir şey istemiyorum; ayrımcılık yapılmasın diyorum. Herkese eşit muamele yapılsın diyorum.

Bir de vatandaş yaptıklarımıza Türk ismi veririz ya; o da ayrı bir muamma. Tam anlamıyla Türk olmalı değil mi? Yani Türlüğü tam anlamıyla taşımalı üzerinde ve hakkını vermeli layığıyla. Sözlerimden de Türklük karşıtı olduğum falan zannedilmesin. Ben de Türküm ve herkesin milliyet anlayışına saygım sonsuz; dediğim gibi sadece eşitlik istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder