3 Aralık 2014 Çarşamba

Bu bizim Eurovision'a katılan soprano Elnur değil mi?


Türkiye'deki ses yarışmalarını da izlemiyorum artık yıllar yılı. Çünkü amaç müzik değil, raiting; dolayısıyla reklam aracılığıyla... Hangi yarışmayı kazanan ses müzikte başarılı oldu ki? Ben bir tane bile hatırlamıyorum. Yani bu tarz yarışmaları onca güzel ses basamak olarak bile kullanamadı veya kullandırıltmadı. Onların kapasitesi mi yetersizdi, yoksa piyasanın koşulları bilmediğimiz şekilde mi işliyordu; hatta az önce dediğim gibi onlar birer raiting kurbanı mıydı?

Son ses yarışmasının son yarışmacılarından biri sosyal medyayı "Bugüne kadar ki en güzel sesli yarışmacı" diye meşgul etmeye başlayınca, yarışma gecesindeki videosunu izlemeye karar verdim. Evet güzel bir sesi vardı. Oktavı, yani ses aralığı epeyce genişti. Ve yarışmada da jürilerin takdirini, seyircilerin hayranlığını kazandı; herkes ayakta alkışladı. Söyledikçe söylettiler çocuğa ve hiçbir yarışmacıya tanınmayan toleransı tanıdılar sanırım sahnede kalma konusunda. Belki de yarışmacı kendisine verilen rolü çok güzel oynadı direktiflere uyarak. Çünkü onun şöhrete ihtiyacı vardı. Jüri üyelerinden Ebru Gündeş açık verdi kendisini seçmesi için. Diğerleri pek öyle cesur vaadlerde bulunamadı ne yazık ki. Yarışmacı da Ebru Gündeş'i seçti hissiyatına güvenerek karar verdiğini iddia ederek. Herkes mutluydu.

Arama motorunda taradım Elnur Hüseyinov ismini. Aaa! Bu 2008'de Eurovision'da Azerbaycan'ı temsil eden soprano sesli Elnur değil mi? Aynen. Daha dün gibi hatırlıyorum. Sertab Erener Azerbaycan finallerinde konser falan vermişti. O ses Türkiye gecesinde de Sertab Erener'den bir şarkı söyledi, başka Türkçe şarkı söyledi, Türk halkının çok sevdiği "Sweet Dreans"ı da söyledi... Hatta Rusya'daki ses yarışmasından da teklif aldığını ama O Türkiye'yi tercih ettiğini söyleyince... Her neyse o dönem yani 2008 Eurovision dönemi benim de ilgimi çekmişti sopranoluğu. Orada kaldı ki Elnur, bir daha ses seda çıkmadı. Ülkesinde şarkı söylemeye devam ediyormuş. Umarım bu yarışmayla şansı yaver gider de sesini değerlendirebilecek fırsatlar yakalayabilir.

Elnur kuaförlük ve stilistlik eğitimi almış. Bir ara tıp da okumuş ama tekrar müziğe dönmüş. Ebru Gündeş albüm yapma konusunda sözünde duracak mı göreceğiz!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder