9 Kasım 2014 Pazar

Sibel Egemen "Nerede?"


Sibel Egemen çocukluğumda çok sevdiğim sanatçılardandı. İlk "Nerede" şarkısıyla tanımıştım onu. Sonra "O Biliyor" şarkısı dikkatimi çeken şarkılarındandı. "Yalnız adam" da TRT'nin gediklilerindendi. Ona şöhret kapılarını açan "Hayret" 45'liğini sonradan keşfettim. Daha sonra TSM albümleri yaptı ve son albümü de kendi çapında ona ikinci bir çıkış sağladı bile diyebiliriz.

Ünlü besteci Muzaffer İlkar'ın torunu olduğunu öğrendik. Sonra müziği bıraktı ve iş dünyasında gördük onu halkla ilişkilerci olarak ve uzun zamandır da hakkında hiçbir haber çıkmıyor.

Forumlardan indirdiğim plak kayıtlarını dinleyince çok sağlam şarkılardan repertuvar oluşturduğunu, müzik konusunda bilinçli bir dinleyici olduktan sonra da çok iyi, çok özel bir sese ve yoruma sahip olduğunu görüyorum. Sonradan dedesinin mirasçısı olarak TSM söylemesine rağmen, pop yaparken de layığıyla pop yapmış. Üstelik insanı heyecanlandıracak nitelikte... Sıkılmadan tekrar tekrar dinlenebilecek kalitede...

Sibel Egemen'in son çıkardığı TSM albümü dışında hiçbir kaydı CD üzerinde bulunmamaktadır. Neden? Telif hakkı gibi, çok satmaz kaygısı gibi gerekçeler-bahaneler Sibel Egemen için de mi geçerli? Başka ne sebebi olabilir ki böyle özel ve de çok güzel bir sesten, yorumdan mahrum olmanın?

70'lerin sanatçılarını ve şarkılarını dinleyince, günümüz işlerinin ne kadar yavan olduğunu farkediyorum.

Meraklısına diskografisi:

Albümleri

1979 Sibel Egemen
1981 Sibel
1983 Dünyam Değişti
1988 Mini Minicik Bir Kase
1992 Dün ve Bugün Sevgiyle

45'likleri

1976 Simdi Ne Yapsam? / Senin Vicdanın Yok mu?
1976 Hayret / Dile Benden Ne Dilersen
1976 Yenildim Sana / Hayrola
1977 Nerede / Sahte Gözyaşları

Wikipedia'dan öğrendiğim kadarıyla filmleri de varmış ama hiç haberim yoktu benim bundan.
1977 Nerede / Sahte Gözyaşları

Wikipedia'dan öğrendiğim kadarıyla filmleri de varmış ama hiç haberim yoktu benim bundan.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder