5 Eylül 2014 Cuma

TRT, Avrupa Yayın Birliği'nden de çekilecek mi?


TRT'nin Eurovison'a katılmama kararı aldığı günden beri Eurovision kehanetlerim (aslında kehanet değil, bazılarının görmek istemediği gerçek) bir bir gerçek oldu. TRT, ahlakçılığı yüzünden kadın şarkıcı göndermiyor, dedim, haklı çıktım. TRT, Eurovisiona'a katılmayacak, dedim, haklı çıktım. TRT Eurovision'a eşcinsellik yüzünden katılmıyor, dedim, haklı çıktım; çünkü lezbiyen öpüşme yüzünden yarışmayı yayınlamadı; finallerde Türkiye'nin olmadığı bir yarışma raiting yapmaz, dedi ve sorumluluktan kolaycacık sıyrılıverdi (Bakınız Eurovision'la ilgili önceki yazılarıma). Son olarak da artık bundan sonra Eurovision'a değil Asya Pasifik Birliği Müzik yarışması'na katılacağını açıklamış.

Şimdi iktidarın muhafazakar yapısına ve de icraatlarına bakınca geleceği görmemek için sanırım kör olmak gerekiyor. Avrupa Kültürü'nü kendine ters gören, hatta AB'ye girmemek ve kriterleri yerine getirmemek için direnen bir zihniyetten, Avrupa'ya dair bir şeylere sırtını dönmesine şaşırmamak gerekir. Eurovision'a katılmamak için de gerekçeler sunuyor kendini haklı göstermek için. Herkes aynı koşullarda yarışmıyor mu? Varsın kurucu ülkeler direkt finalde yarışsın. Varsın puanlamaya jüri de ortak olsun yarışmanın müzikal niteliğinin korunması için. Sen de güzel bir şarkı ve şarkıcıyla temsil et ülkemizi, rağmenlere rağmen derece yap.

Zaten derece-merece TRT'nin umrunda değil, buna inanarak komik olmasın lütfen kimse. Muhafazakar yapı bütün dünyayı kendine benzemeye çalışır, benzetemeyince de kendini haklı göstermek için bahaneler üretir. TRT'nin Eurovision'a katılmamak için gerekçeleri de ne yazık ki bahane-i ahlaktan başka bir şey değil. Bir de Eurovision'un eşcinsellerin yarışması olarak anılması ve eşcinsel temsilci şarkıcıların özgür davranışları, TRT yetkililerinin ahlakçılığının en önemli dayanağı.

Yönünü doğuya dönmüş bir iktidarının iletişim kanallarını da doğuya döndürmesi olasılık dahilinde bir şey. O yüzden ben TRT'nin bir gün Avrupa Yayın Birliği'nden de çekileceğine işaret etmek istiyorum şimdiden. Nitelik açısından Eurovision'dan çok düşük seviyedeki yarışmalarla da medya-televizyon izleyicisini kandırmaya çalışarak kendini kandırmaya devam etsin TRT.

1 yorum:

  1. Dayanaksız ahlak anlayışını tüm topluma mal etmeye çalışan bir iktidar...

    YanıtlaSil