17 Eylül 2014 Çarşamba

"Benim Adım Gültepe"nin Murat'ı ecinsel mi?

Sizce de hangi karakter eşcinsel olabilir?

"Benim Adım Gültepe" dizisi karakterlerinin ezik tarafları toplumumuzu anlattığı için etkileyici. Oyuncular da rollerinin hakkını samimi bir şekilde veriyorlar, bizi inandırıyorlar. Ve çok karakter var herkese hitap eden ve hikayeleriyle herkesi kendine çekebilecek. Yoksulluk, alt sınıf, aldatılma, yaşanamayan aşklar, haksızlıklar, adaletsizlikler, hükümranlıklar, ahlakçılık... say sayabildiğin kadar.

Bir karakter var kendim eşcinsel olduğum için dikkatimi çeken. Murat. İçine kapanık ve sessiz. Başkalarıyla konuşmak yerine onları gözlemlemeyi tercih ediyor. Ama konuşunca da hiç öyle sessiz biri olmadığı anlaşılıyor.
İkinci bölümdeydi sanırım, bir konuyu çok didiklediği için ablası susturmuştu "kız gibisin" diyerek.
Son bölümde de kuzeni kahveye davet etti. Daha kahvenin bile ne olduğunu bilmiyor ki, "ben ne yapacağım orada" dedi. Kuzeni, "okey falan oynarız" babında bir şeyler söyledi. "Annem izin vermez" diye kahveye gitmeyi kabul etmeyince, kuzeni "sen çeşit misin?" dedi.
Evde yalnız kalmaktan da şikayetçi; ablası okula giderken "ben ne olacağım?" dedi. Ablası da "sen annemi bekle" dedi. Kuzeni işe giderken de, "ben ne olacağım?" dedi. Kuzeni de "korkuyor musun?" dedi. O da "yok ondan değil, tek başına ne yapacağım?" dedi.

"Bunlar eşcinsellik için yeterli sebep değil" mi dediniz? Hayır yeterli sebep. Çünkü heteroseksist bir toplumda tıpatıp bir eşcinsel karakteri Murat'ın sergilediği tavırlar. Çünkü ben de öyleydim. Anlatacak çok şeyim olurdu ama anlatamadığım için hep susardım. Konuşacak ortam bulunca da kimse susturamazdı. Hayatım boyunca hiç kahveye gitmedim sayılır ve gittiğim zamanlarda da hiç hazzetmedim. Çünkü o kadar erkekçe ve de boş geliyordu ki, benim sosyalleşmemle hiç alakası olmayan bir dünya idi. Evet bir konuyu çok didiklerim. Kontak kurmakta zorlandığım ortamlarda gözlemlemeyi daha çok tercih ederim...

Bakalım ileriki bölümlerde Murat'ın eşcinselliği nasıl anlatılacak? Yoksa hep üstü kapalı mı kalacak? Tabi her şey yapım(cıy)a bağlı olarak senaristlerin elinde. Çünkü RTÜK ve raiting canavarını ürkütmemeleri gerekecektir mutlaka.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder