28 Ağustos 2014 Perşembe

Plaklar döndükçe Zerrin Zeren


Zerrin Zeren... Ne güzel sesi vardır, ne güzel şarkıları vardır Kupa Dörtlüsü'yle söylediği. Bugünlerde yeni çıkan şarkıcı Elif Kaya'nın söylediği "Karanlık Dünyam" adlı şarkı getirdi aklıma Zerrin Zeren'i. Bazıları türkülerin modern düzenlemeleri ve bazıları bestelerden oluşan 14 adet 45'lik yapmış Zerrin Zeren. Nostaljik program yapan radyocular dışında çalınmayan ve günümüzde çoğu kişinin bilmediği bir ses Zerrin Zeren. Ben de bu radyo programlarında tanıdım yıllar önce Zerrin Zeren'i ve internet sayesinde eski plaklarına ulaştım. Hakkında hiçbir bilgi yok hiçbir yerde. Sesini ve şarkılarını çok sevdiğim için sosyal medyada adına sayfa da açtım. Akrabaları bana mesaj gönderdi onu tanıyıp tanımadığıma dair. Hiç kimse nerede olduğunu, ne yaptığını, yaşayıp yaşamadığını bile bilmiyordu. Ama o şarkılarıyla Sezen Cumhur Önal'ın dediği gibi plaklar döndüğü sürece yaşamaya devam edecek. Diskotek sitesine göre 14 adet 45'liğinin yanı sıra bir adet de 33'lüğü var. Belki birilerinin ilgisini çeker diye 45'lik plak olarak yayınlanmış şarkılarının adlarını alıntılamak istedim.

45lik

1971
Dane Dane Benleri / Çiğdem Der Ki

1972
Yazık Sana / Aşkta Gurur Olmaz

1972
Başkası Yok / Bir Şeyler Oldu Bana

1972
Güzelleri Severim / Büyü Yaptım Sana

1972
Kısmet Yoksa / Sarhoşken Öleyim

1973
Boştur Dünya / Ölmek Var Dönmek Yok

1973
Sensiz Duramam / Dinle Sevgilim

1973
Tatlı Dillim / Dadaloğlu

1973
Halkalı Şeker / Tatlı Dile Güler Yüze

1973
Başka Gül Koklamam / Kanım Kaynadı Sana

1973
Karanlık Dünyam / Vız Gelir Dünya

1974
Gitmek Mi Zor / Hasret Kolay Mı Çekilir

1974
Ben Dertliyim / Kaşların Karasına

1974
Bulunur Mu Bulunur Mu / İnsan Doğarken Ağlar



1 yorum:

  1. Zerrin Zeren hakkında bilgi isteyenler
    http://biyografi.info/kisi/zerrin-zeren
    adresine girebilirler.

    YanıtlaSil