28 Ağustos 2014 Perşembe

Ben eşcinselim; hadi şaşırsanız ya!

Ben eşcinselim. Hiç ilginizi çekmedi değil mi? Hiç şaşırmadınız. Çünkü hiç saklamadım. Çünkü hiç utanmadım eşcinselliğimden. Hep içim-dışım bir oldu. Hatta o kadar şeffafım ki inandırıcı bile bulunmuyorum zaman zaman. İnsanın birazcık da gizemi olmalı diye düşünülüyor. İnsanın mahremiyeti olmalı diye düşünülüyor; hatta ar, namus denilen bir şey var. İnsan lanetli bir kimliği bu kadar rahat bir şekilde yaşayabilir mi? Bu kadar rahat yaşıyorsam, bu kadar kendimle barışıksam, mutlaka kafamda bir arıza vardır, bir çatlaklık vardır, deliyimdir kapalı eşcinsellerin düşündüğü gibi. İnsanın kendi olması, gerçek kimliğini sevmesi kabul edilemiyor. Erkek egemen cinsiyetçi yapı öyle sağlam bir format atmış ki insanların beynine, doğalarını unutmuşlar, doğalarını inkar eder hale gelmişler. E onlar da ne yapsın gariplerim. Kendileri olsalar özgürce yaşayamayacaklar ki kimliklerini. Çünkü onlarda kendileri gibi yaşama özgüvenleri yok ki. Onlara sorsan korkaklık değil, eşcinsellik utanılacak bir şey; bu kadar fütursuz olunmamalı. Oysa birey değiller. Toplumdan bağımsız yaşayamazlar. Bu özgüvensizlik değil de nedir? Eşcinsellik de gizli tutulması gereken bir şey olduğuna inanıldığı için, açıklanınca, öğrenilince şaşırılacak bir şey oluyor işte. Ahlaksızların, delilerin eşcinselliklerini açıklamasıysa ilgi çekici olmuyor, üzerinde durulmuyor. Neden biliyor musunuz? Çünkü heteroseksist sistem onlara istedikleri şekilde baskı yapamayacağı için. Açık bir eşcinsele yapılacak baskı, sistemin kendisine zarar verir, sistemin diktatörlüğünü, yobazlığını tescil eder. O yüzden sistem eşcinselliğin önüne geçemiyorsa gizli yaşanmasını ister. Yeter ki kendi düzenleri bozulmasın. Korkak eşcinseller de bu esneklikten istifade ediyorlar işte gizli yaşayarak. İspanya güzeli eşcinselliğini açıklayınca manşetlere çıktığı için, ben de açık eşcinsel kimliğime vurgu yapayım dedim manşet olamasam da. Bazılarına iffetsizce gelse de, sesimizi daha gür duyurmak adına açılma konusunda birilerine cesaret verip, eşcinsel haklarına bir faydası olur belki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder