29 Ağustos 2014 Cuma

Eşcinsellerin görünmez duvarlarla yalnızlaştırılmaları


Eşcinsel olarak heteroseksist hayatın homofobik ayrımcılığına dair çok kısa ama eşcinseller için, hatta canlılar için çok önemli olan bir not düşmek istiyorum. Ben kişisel olarak öyle birilerinin bana samimi bir şekilde arkadaşça, özellikle göstermelik şaka yollu yaklaşımlarının eksikliğini pek hissetmem. Kişinin gözlerinin içinde bana karşı bir tebessüm varsa bu bana yeter ve diğer ilgilerden çok daha anlamlıdır. İnsanlar bana çok ayrımcı davranmıyor heteroseksüel ortamlarda. Herkes kadar saygısını da esirgemiyor ama birbirlerine karşı yaklaşımlarından, bir eşcinsele karşı farklı yaklaşımlarını hissedebiliyorsun. Belki de eşcinsellerin istediği, saygıdan çok diğerleri gibi davranılmak. Bazen o saygının arkasındaki mesafeyi, soğukluğu bir eşcinsel olarak ben de hissedebiliyorum kaçınılmaz olarak. Heteroseksüellerin birbirlerine karşı şaka yollu da olsa vücutsal temaslarından dolayı, uzaktan bakan beni değil de onları eşcinsel zannedebilir oysa. Ama erkekçe yaklaşıyorlar ya birbirlerine, yani tatlı sert biçimde, o yüzden erkekliklerine veriliyor bu durum. Ama benim gibi açık eşcinseller resmi eşcinsel oldukları için, istedikleri kadar yumuşak olmasınlar artık ötekidir ve samimi olunmamalıdır onlarla. Dediğim gibi saygıda, ilgide kusur etmiyorlar ama arada hep bir cam bölme var gibi (hissediyorum). Ve anlayabilir misiniz eşcinsellerin hep bu görünmez duvarla yalnızlaştırılmalarının ne demek olduğunu? Hayat gailesinde her şey yolunda giderken, bu yalnızlaştırılma bazen insanın yüreğini mengenede acımasızca sıkıveriyor. Bilmiyorum, belki onlar da haklıdır heteroseksist dünyada eşcinsel zannedilmemek için mesafeli davranışlarında. İnsanların birbirlerine karşı mesafeli durmalarının arkasında kendilerince itici buldukları bir şeyler olabilir ama cinsel yönelim duyguya dayalı bir şey; bulaşıcı bir hastalık değil ki ayrımcı davranılsın. Dışlanma korkusu, yani heteroseksüellerin heteroseksizm tarafından dışlanma korkusu, ayrımcılık yapmak için yeterli bir sebep midir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder