8 Ağustos 2014 Cuma

Eşcinsel haklarını savunmak risk midir, kişiyi güçlü mü kılar?


Yazsam mı yazmasam mı diye tereddüt ettim, hatta yazdım, sonra vazgeçtim. Yorumlanması zor bir cümleydi ve ifadelerim yanlış anlaşılabilirdi. Bu cümleden anladıklarım lüzumsuz bir alınganlık olarak bile değerlendirilebilirdi. Çünkü adam eşcinsel haklarını dile getiriyor, savunacaklarını söylüyor, daha ne isteyebilirdim ki bir eşcinsel olarak. Sanırım heteroseksizmin bende yarattığı paranoyayı hiçbir şekilde atlatamayacağım diye düşündüm. Her bir sözden nem kapıp olumsuz bir anlam çıkarıyordum.

Bugüne kadar şüphelerimde haklı çıkmam, şüphe etmemi destekliyor. Bir kere yanılsak, karşı tarafı inandırıcı bulabilirim. Yani bir şeyler hep lafta kalıyor veya lafı bile edilmiyor genellikle. Yani eşcinsellikten, transseksüellikten bahsediyorum. Zaten kimse ağzına bile almak istemiyor da, alanların da minnet duymamız şeklinde bunu dile getirmesi, birazcık üzüyor insanı. "Bakın kimse size dönüp bakmadı ama biz size kucak açtık, bize teşekkür etmelisiniz" dercesine ve karşılık beklercesine eşcinsel haklarını politkalarına dahil etmişler hissi yaratıyorlar sarf ettikleri cümlelerle.

Eşcinsel haklarını savunmak bir fedakarlık mıdır? Yani "Hayatta daha önemli şeylerle mücadele etmek varken, sizi de politikalarımıza dahil ettik" mi demek istiyor Demirtaş, "LGBTİ haklarını savunarak risk aldık" derken? Tabanının heteroseksist yapısına ters düşmekten mi bahsediyor? Eğer öyleyse bu savunu ellerinde patlayacak ve sonuca gitmeyecektir. Aynı Tayyip Erdoğan'ın zamanında eşcinsel haklarını dile getirdiği gibi iş uygulamaya gelince vaadler sözde mi kalacak gene? Veya eşcinsellerin, transseksüellerin adı bile anılmayacak sonrasında.

Yani birilerinin de eşcinselliğin siyaset üstü ve doğal bir şey olduğunu düşünerek savunusu yapmasını istiyorum. Benim yapım birilerinin çıkarına alet olmamalı. Beni savunacak kişi rağmenlere rağmen savunmamalı. Benim doğallığıma, haklılığıma inanarak benim yanımda durmalı. Eğer bütün LGBTİ'ler Selahattin Demirtaş'a oy vermeyecek olsaydı, yani LGBTİ'lerde Selahattin Demirtaş karşıtlığı olsaydı, gene de LGBTİ haklarını telaffuz ederler miydi? Benimki Selahattin Demirtaş karşıtlığı değil inanın. Şu anki Cumhurbaşkanı adayları arasında en çok onu beğeniyorum ama bizlere yarım insan muamelesi yapılması...

Eşcinsellerin haklarını da savunduklarını söylemesinden doğal bir şey olamaz ama risk alarak bu işi yaptıklarını söylemesi çok önem verilmediğimiz hissi yaratıyor bende. Veya "Biz ne kadar demokrat bir partiyiz" demeye de getiriyor olabilir eşcinsellerin adını kullanarak ama eşcinselleri savunmanın risk olduğunu söylemesi, gerçekten geleneksel bir toplumda risk olsa da, bende güvensizlik yaratıyor eşcinsel hakları konusunda.

Ben, "Eşcinselleri savunmak bir güçtür ve bizi demokratik anlamda daha da güçlü kılacaktır" demesini beklerdim. Ve gerçekten de eşcinsellerin, transseksüellerin, tüm ötekilerin yalnız olmadıklarını hissettirecek cümleler kurmak, onları savunmak kadar önemli diye düşünüyorum. Toplumda öteki olarak görülüyoruz ama biz öteki değiliz. Ayrımcılık yapanlar bir ötekidir aslında. Çünkü doğanın farklılığı, kültürel farklılıktan milyon kat normaldir ve geleneksel kültür açısından risk olsa da doğa açısından değildir. Demek ki kültürel ayrımcılığa maruz kalanlar da LGBTİ'leri kültürel açıdan değerlendiriyorlar ve bizim haklarımız savunulurken de geleneksel kültür ortamı izin verdiği ölçüde savunulacak veya unutulup gidecek.

Selahattin Demirtaş ve partisindekiler eşcinseller haklarına inansalar da homofobiye karşı gerçekten mücadele verebilecekler mi? İşte bu yüzden bu ülkede LGBTİ haklarını savunmak risktir ama politikaya sadece bölgesel açıdan mı bakmak gerekiyor acaba? O zaman ben niye oy vereyim, kim için oy vereyim; içinde benim olmadığım demokrasi, demokrasi sayılır mı? Ayrıca niye bekleyeyim; hayat beni beklemiyor ki; geçip gidiyor. Demokrasi olacaksa hemen olmalı, herkes için aynı anda olmalı.

1 yorum:

  1. halil abi nükhet duruyu çok beğeniyorum televizyonda çıkın bana el sallasın çok menun olurum kendisinden

    YanıtlaSil