20 Haziran 2014 Cuma

Türkan Şoray'ın şehir efsanesine dönen albümü


Türkan Şoray yaşayan en büyük efsane ülkemizdeki. Hakkında bir şeyler karalamak da haddimize bile değil aslında. Çünkü o yeteneğini mümkün mertebede değerlendirebilmiş, yapılabileceklerin en iyisini yapmaya çalışmış, sinemamıza da çok değerli örnekler bırakmıştır. Ülkemizdeki sinema anlayışı ustaların kıymetini bilecek nitelikte ve raiting'ten çok sanatı düşünmüş olsaydı, hala Yeşilçam yıldızları iş yapıyor olabilir, Yeşilçam geleneği de devam ediyor olurdu.

Evet günümüz Türk sinemasını beğenmiyor ve bazı örnekler dışında takip etmiyorum da. Lütfi Akad, Atıf Yılmaz'ınki gibi mesajı olan filmler çekilmiyor mu; çekiliyor ama yok denilebilecek kadar az. Kimse kusura bakmasın ama Özcan Deniz, Mahsun Kırrnızıgül, Şahan Gökbakar, Cem Yılmaz, Ata Demirer ve benzerlerinin sinemasını ben sinemadan sayamam, sinema sayılsa bile izleyemem. Diziler bile onların sinemasından daha nitelikli.

Pardon konudan saptım. Türkan Şoray'dan bahsediyordum. Türkan Şoray'ın içinde, bir sanat emekçisi olarak üretme arzusunun çok yüksek seviyede olduğuna inanıyorum ama günümüz sinema anlayışı ve beklentisiyle onunkiler örtüşmeyebilir. Bir çok eski sinemacı gibi Türkan Şoray da günümüz sinemasını övüyor ama ne kadar samimiler bu konuda bilmiyorum.

Pardon Türkan Şoray diyordum. Ben kendimi bildim bileli Türkan Şoray müzik albümü yapacak olur. Hatta stüdyoya bile girilir ama o albüm bir türlü çıkmaz. Başka bir sanatçı olsa reklamını yapıyor diye bile düşünebiliriz. Ülkemiz sanat ve sanatçısı adına en büyük, bir numaralı şehir efsanesidir Türkan Şoray'ın albümü. Eylül'de çıkacak diye haber okudum.

Kendi dediğine göre Türkan Şoray'ın bu albümü yapma sebebi, ses olarak sevenlerine bir hatıra bırakma arzusuymuş. Ama son dönemlerde zaten kendi sesiyle konuşmuş filmlerinde. Gerçekten Türkan Şoray'ın bir müzik albümü yapma ihtiyacı olabilir mi? Onun kariyerine olumsuz hiçbir etkisi olmayacaktır bu albümün ama... Gene de ben bir Türkan Şoray sever olarak böyle bir beklenti içinde hiç olmadım. Tabi konu Türkan Şoray olunca, ona "bir albüm yapma" deme lüksümüz asla olamaz. Yapsın ve şehir efsanesine dönen albüm de gerçek olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder