20 Haziran 2014 Cuma

Halil Kandok'un kökü


Bugün bloğumu biraz fazlaca kişisel kullanabilir miyim? Soyadımız hep tuhaf karşılanmış, hep yanlış yazılmış, hep yanlış telaffuz edilmiştir; KANDOK. Bu şekilde hiçbir anlamı yok. Aslında gerçek soyadımız KANDAK; nüfusa yanlış yazıldığı için KANDOK olmuş. Kabullendim soyadımı, hatta hoşlanmaya başladım, sonra da benzersiz olduğu için çok sevdim.

Bugün ablamın sağlık problemleri için hastaneye gittik. Orada beklerken başka bir hastayla sohbete başladık. Babamın sülalesinin yaşadığı köyden olduğunu öğrendik bu kadının. Kadın tanıyordu bizim sülaleyi. Yalnız sülalemizle bizim soyad farklı. Çünkü babam sülalesine, miras vermedikleri için kızmış ve farklı bir soyad almış; KANDAK. Yıllar sonra bu soyadı neden aldığını merak ettim ama babam ben küçükken öldüğü için bu konuyu konuşamamıştık. Ben tahmin ediyordum Orta Asya'daki Kandak Türkleri'nden olduğumuzu. Bugün hastanede tanıştığımız bu kadın ve kızı da teyit etti Orta Asya'dan geldiğimizi. Köy aynı babam, halam ve bizim sülale gibi tamamen sarışın ve yeşil gözlüymüş. Hatta Bulgaristan göçmeni zannediliyorlarmış. Kökenimizin ne olduğunu soranlara hep Yörük diyordum ama kimse inanmıyordu böyle Yörük olmaz diye. Çünkü Yörük diyince hep esmer tip akla gelir. Gerçi Sarıkeçili denilen sarışın Yörükler de varmış karakeçili denilen esmer Yörükler gibi. Çok Kandak soyadlı insan, hatta Muğla taraflarında Kandak köyü bile var. Ne derece Kandak Türkleri'ndeniz bilmiyorum; ben sadece öğrendiklerim doğrultusunda taşları yerine oturtmaya çalıştım. Kendimi köken olarak ifade etmem de milliyetçilik olarak falan algılanmasın sakın. Her türlüsüne karşıyım milliyetçiliğin. Benimkisi kişisel bir merakın tatmin edildikten sonraki ifadesiydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder