18 Haziran 2014 Çarşamba

"Kara Para Aşk" dünyası

Bir dizi aracılığıyla karakterimi ifade etmek istiyorum. "Kara Para Aşk" dizisindeki mafya bölümleri beni çok rahatsız ediyor diziyi sevmeme rağmen. Sırf bu yüzden diziden vazgeçeceğim belki de. Zaten bir çok diziden şiddeti bir yana bırakın tek bir tokat yüzünden bile vazgeçmişimdir. İşte bu dizide bir mafya babası herkesi parmağında oynatıyor ve hiç kimse bunu farkedemiyor. Mafyadan korkulur ama mafya bu kadar görünmez değildir. İnsanların neyin ne olduğunu anlayacak kadar zekası vardır diye düşünüyorum. Senaristler raiting amacıyla mı saçmalıyorlar, yoksa heteroseksizme yaranmak adına korkuyu ve düzeni biraz daha abartarak pekiştiriyorlar mı? Dizide Pınar karakolda olmasına rağmen kendisini öldürecek olan sevgilisi midir, kocası mıdır mafya babası olan Tayyar'ı polise şikayet etmiyor. Mesela gerçek sevdiği Taner'e, Taner "istersen kaçmaktan vazgeçelim" demesine karşılık olarak "kaçalım, teslim olursak Tayyar bizi yaşatmaz" demesine rağmen, kendisi Tayyar'la gidiyor. Tayyar da boş silahla tetiği Pınarı'ın kafasına çekip çekip işkence yapıyor. Gerçek hayatta yok mu böyle korkusundan dolayı eli kolu bağlı olan insanlar; çok ama heteroseksist sistem pekiştirilmemeli, demek istiyorum. Çünkü bu durumdan etkilenecek ve bu durumu hayata geçirecek o kadar çok insan olabilir ki. Demek istiyorum ki, yasalardan, sağlıklı işlemese de mümkün olduğunca faydalanalım. Faydalanmaya çalışınca bir şey kazanmasak da çok şey kaybetmiyoruz. Dizi aracılığıyla itiraf etmek istediğim karakteristiğim aslında biraz sert kaçacak. Ben mesela yaşadığım haksızlıkları hukuksal yollarla gideremeyip, haksızlık yapanların etkisine onların anlayacağı dilden tepki göstermememin tek sebebi korkumdan değil vicdanımdan. Çünkü benim ne yasalara karşı, ne de zorbalara karşı verilecek veya veremeyeceğim hesabım veya cevabım yok. Dediğim gibi herkesin anlayacağı dilden davranışta bulunmamamın sebebi korkularımdan değil, vicdanımdan. Ama bu vicdanlı olma durumu o kadar suistimal ediliyor ki, korkak zannediyorlar ve güç yeterliliği yapmaya devam ediyorlar. Aslında bir tarafta mafyavari, bir tarafta düzen denilen "şey" var ama hepsinin ortak noktası heteroseksizm. Heteroseksizm derken sadece direkt karşı cinsel cinsiyetçiliğinden bahsetmiyorum; erkek cinsiyetçiliğinin kendine yönlü ve güce dayalı zorbalığının toplumsal yaşamın tüm birimine nüfuz etmiş adaletsizliğinden bahsediyorum. "Kara Para Aşk" herkesin bildiği, belki de onayladığı bir hayat bana çok ters gelse de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder