22 Haziran 2014 Pazar

Radikal dijitale geçti, ahlakçı kesildi

Radikal blog ekibi bir yazımı daha taslaklardan silmiş. Yazımın konusu partner seçimindeki şekilciliğe karşıtlıktı. Yani Nilgün Belgün'ün dediği gibi benim beraber olacağım kişi mis gibi kokmak zorunda değildi. Pis olsun ama doğal olsundu. Herhalde başlık rahatsız etti Radikal Bloğu. Çünkü kasıktaki teri koklamak çok uç nokta olabilir yazar çizer kesimi için bile. Radikal'e Radikal dedik övdük ama onların da ifade özgürlüğü konusunda bir sınırları vardı sanırım. Bu tabiki Radikal'in yönetimiyle, yönetimin ahlak anlayışıyla da alakalı olabilir. Yönetime göre de geleneksel yapıya aykırı düşünceler ifade edilmeyecek olabilir. Doğanın gerçekleirni yaşayanlar olabilir ama bunlar ifade edilerek heteroseksist yapının dayatmalarına ters düşeceği için mahrem kalmalı diye düşünülüyor olabilir. Yani herkesin mahremiyetine saygı gösterilmeli ama mahremiyetsizlik, doğanı gönlünce yaşayıp bunu dile getirmek hak sayılmayabilir onlara göre de. Çünkü burası Türkiye'dir, burası Müslüman bir ülkedir!

Yoksa benim hayatım, benim gerçeklerim size basit mi gelmektedir? Eğer ben gerçeklerimi yaşayamıyorsam, yaşasam bile öteki olarak yaıyorsam, bunları dile getirmekten başka bir yol yoktur özgürce yaşayabilmem için. Ben geleneksel muhafazakar yapıya göre yaşamak zorunda mıyım? Ama ben yaşamımı dile getirmezsem hiçbir zaman normal olarak karşılanmayacak. Doğduğum gezegenimde doğama uygun yaşamak ve yaşamak için düşüncelerimi ifade etmek benim en tabi hakkım. "Git kendine başka mecra bul" diyorsanız, o zaman "biz farklıyız, biz Radikal'iz, biz özgürlükçüyüz, biz demokratiğiz" diye ortaya çıkmayacaksınız. Bağnaz demokrasi veya özgürlük olmaz. İnsanları özgürlük bu, demokrasi bu diye kandıramazsınız. Radikal'in yaptığı bir ayrımcılıktır ve içinde bulunulan koşulları ürkütmemek için bir korkaklıktır belki de. Adını falan değiştirsin bence Radikal, dijital ortamın yapısına tezat uygulaması yüzünden. Çünkü yenilik, teknoloji ve ileri iletişimcilikle bağnazlık hiç hoş durmuyor yan yana. Radikal dijitale geçince biz de iyi bir şey olacağını zannetmiştik.

Hiç olmazsa ahlak kriterlerimizi blogculara bildirinde, sizin kıstaslarınıza uyanlar yazı göndersin size.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder