15 Haziran 2014 Pazar

Cumhurbaşkanı eşcinsellerden seçilsin


Bugün bir haber okudum ve umutlandım. CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, Cumhurbaşkanlığı seçimleri konusunda görüş alışverişinde bulunmak üzere sanatçı, akademisyen, gazeteci, yazar ve bazı sivil toplum kuruluşu temsilcileriyle Ankara’da buluşmuş. Eşcinselleri temsilen Kaos Gay Lezbiyen Derneği'nin kurucu Başkanı Ali Erol katılmış. İlk kez halkın seçeceği Cumhurbaşkanı adayının partili olmamasının daha iyi olacağını söylüyor Kemal Kılıçdaroğlu. Belki pek çoğuna tuhaf gelecektir ama genelin halinden en iyi, en ötekisi anlayacağı için, en ötekileştirilenler olarak Cumhurbaşkanı'nın eşcinsel olması bence en doğru karar olacaktır. Karakteristik özellikler genetiksel olsa da, şekillenmesi çevresel olabileceği için, en çok ayrımcılığa maruz kalan kesimden birisinin herkesi daha iyi anlayabilme ihtimali çok daha yüksektir. Bana göre heteroseksist ve eşcinsellerin lanetlendiği bir dünyada, heteroseksüel birisi ne kadar duyarlılık gösterebilir farklılıklara? Farklılıklar sadece eşcinsellereden oluşmuyor ama en ötekisi eşcinseller olduğuna göre, onları anlayan tüm farklılıkları anlayabildiği gibi, heteroseksist dünyanın içindekileri zaten hayli hayli anlayabilir. Biliyorum CHP bir eşcinseli Cumhurbaşkanı adayı göstermeyebilir, göstermeyecektir de ama benim ki sadece evrene gönderilmiş bir istek. Bu istek yerine geldiği zaman dünyanın en huzurlu ülkelerinden birisi olacağımızdan hiç şüphem yok. Ben diyorum ki: Heteroseksizmin çok baskın olduğu kültürümüzde, Ali Erol bütün engellere rağmen eşcinsel hakları için hayatını vermiş bir şahsiyet. Tüm farklılıkları can-ı gönülden kucaklayabileceğine o kadar inanıyorum ki... Hem üstelik genç ve dinamik enerjisiyle ülkemiz insanlarına sadece köşkün penceresinden bakmayacaktır, hayatı herkesle omuz omuza yaşayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder