31 Mayıs 2014 Cumartesi

Bir yanlışa karşı olmam, diğer yanlışları desteklediğim anlamına gelmez ki

Bana göre yanlış olan bir şeye karşı olmam, o yanlışlara sebep olan diğer yanlışları desteklediğim anlamına gelmez. Yanlış bir şeye karşı olduğun için kategorileştirilmek, kategorileştirenin de yanlış olduğunu gösterir. Bu cümleyi ne için mi yazdım; barış için kanlı mücadele verenlere karşı olmamın, güç yeterliliği yapan iktidarları desteklediğim anlamına gelmediğini anlatmak için. Bir insan her iki tarafı da yanlış bulduğu için, her iki tarafa da karşı olamaz mı?

İnsanları kategorileştirmek ve de bir kategoride yer almak, özgüvensizlik kaynaklı birey olamama hali ve de aidiyetsizlik kompleksiyle alakalıdır. Şartsa bir yere aidiyet, ait olursun, olur biter ama herkes mutlaka bir yere ait olmak zorunda değildir. Her iki taraf da sana uymayabilir. Ben dünyada bugüne kadar barış mücadelesi yapan milletler görmedim. Bütün savaşlar iktidar olmak içindi.

Bence bütün insanlar sadece kendi beyninin iktidarı olmalılar, başkalarının değil. Yoksa çok güzel kullanılırlar. İyiliğin, güzelliğin yanında olunmalı ama sadece o kadar. Ne iktidar olunmaya çalışılmalı, ne de iktidar olmak isteyenler desteklenmeli. Çünkü biz hiçbir zaman iktidarların karar mekanizmaları içinde olamayacağız ki. Çükü iktidar olmanın ilk koşulu insanlığı gözardı etmektir.

Kısaca şöyle açıklayayım düşüncemi. Benim ölümlere karşı olmam, eşitliğe, özgürlüğe, barışa, adalete, demokrasiye karşı olduğumu göstermez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder