31 Mayıs 2014 Cumartesi

Heteroseksist dünyada eşcinsellerin sevgilisi olmaz!


Heteroseksist dünya bana aşk konusunda iki seçenek sundu; ya eşcinsel olacaktım, ya da sevgilim olacaktı. Her ikisinin de olması imkansızdı erkek egemen dünyada. Çünkü erkek erkeğe aşk erkekliği bitiren bir sevdaydı. Erkeklik buna izin vermezdi. Eşcinseller de (Eşcinsel olmak, eşcinselliğinle barışmak, eşcinselliğini kabul etmek, eşcinselliğini saklamamaktır. Yoksa kendine eşcinselliği yakıştıramamak, kendini eşcinsel olarak tanımlamamak eşcinsel olmak değildir.) bu engele direnemedi, gizli eşcinsel olmayı tercih etti ve yaşadıklarının adını eşcinsellik olarak koymadı. Çünkü cinsel yönelimini açık tutanların talibi yoktu. Ya kendin olmak, ya da gizli aşk yaşamak; ben de kendim olmaktan vazgeçmedim. Ama bu içimdeki aşkı bitirmedi tabi. Aşk zaten insanın içindedir; sevgili sadece paylaşım aracı. Paylaşmak çok güzel ama özgürce olmadıktan sonra da ne kadar anlamlı olur tartışılır.

Sen eşcinsel misin? diye sordu bana. % 100 eşcinselim, dedi. Ben emin değilim, dedi. Eşcinselliğinden mi? dedim. Evet, dedi. Kendi cinsine ilgiduyuyorsan eşcinselsindir, dedim. Ben % 10 eşcinselim, dedi. Pasif olacağım  bir erkek arıyorum, dedi. Pasif olmak istediğini söyleyen bir kişi kendini % 10 eşcinsel olarak tanımlıyor. İşte eşcinsellik böyle bir şey heteroseksist bir dünyada. İlişkiler yaşanacak, aşklar yaşanacak ama eşcinsellik adına değil. Üstelik utanıldığı için gizli bir şekilde. İşte bu bana ağır gelir. Yaptığım, yaşadığım bir şeyi saklamak bana ters gelir, onursuzca gelir. Saklayacaksam yaşamayayım daha iyi. İşte o yüzden belki ben birilerini sevsem de, kendimce aşklar yaşasam da, aşksal bir şeyler hissetsem de, hiç beni seven sevgilim olmadı. O yüzden eşcinselim ama sevgilisizim, diyorum. Belki olabilirdi ama gerçeğinden utanan bir sevgili benim sevgilim olamaz. Beni seven kişi elimi tutup bütün dünyanın karşısına çıkabilmeli. Beni tanıyan herkes benim "top" olduğumu biliyorsa, beni seven de bir topu sevdiğini saklamamalı.

Bir de şu var. Şekilci dünyada sevilmek için, şekilli olmak gerekiyor. Fazla söze gerek var mı bu konuda?

Not: Bu yazı eşcinsellerin geneline yazılmış bir ironidir. Yoksa açık olup da aşk yaşayan eşcinseller olduğunu elbette biliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder