6 Mayıs 2014 Salı

"Kadın-erkek" Boy George!


Eurovision'da bu yıl Avusturya'yı temsil edecek eşcinsel şarkıcı için kadın mı erkek mi tartışması yapılıyor, bu yüzden bazı ülkeler bu yarışmacının yarışmadan çekilmesi için kampanya başlatıyor. Oysa bu "kadın mı erkek mi?" hallerinin sembolü benim çocukluğumda Boy George'tu. Onun makyajlı erkek-kadın halini ilk Hey dergisinde görmüştüm ama eşcinselliğin bilincinde olduğum için kafamı hiç karıştırmamıştı. Neredeyse bütün dünya listelerinin zirvesinde yer alan "Do You Really Want To Hurt Me" ve "Charma Chameleon" şarkıları ile uluslarası bir şöhret olmuştu. Fötr şapkası ve örgülü saçlarıyla ikonlaşmıştı. O dönemler şimdiki kadar bile tepki yoktu transseksüel görünümlü erkek eşcinsel bir şarkıcıya, veya homofobik tavırlar bana ulaşmamıştı. TRT'de falan bolca çalıyordu şarkıları. Ben "War Song" şarkısını çok seviyordum. İngiltere'de 1 numara olan "Ewerthin I Own" şarkısı TRT'de Müzik Bahçesinden programında da haftanın şarkısı seçilmişti. Bir film için söylediği cover olan "The Crying Game" şarkısı da hit olmuştu. Jesus Loves You grubu olarak söylediği "Bow Down Mister" da radyo ve televizyonlarımızda bayağı dönmüştü. Boy George müziği hiç bırakmadı ama bir daha hiçbir zaman hit olamadı. Dj'likle daha çok gündemdeydi; İstanbul'da da performans sergilemişti. Antony Hegerty ile yaptı "You're My Sister" şarkısı, ondan duyup duyabileceğim en güzel şarkıydı. Binbir surat Boy George'un ilk grubu Culture Club ile beş, solo olarak dokuz stüdyo albümü bulunmaktadır. Asıl adı George Alan O'dowd olan 14 Haziran 1961 doğumlu İngiliz sanatçı Boy George bana göre uluslararası en büyük eşcinsel ikondur ve 2013 yılında çıkardığı Reggie ritimlerinin de hakim olduğu son albümü "This is What I Do" ve hünsa sesiyle hayranlarını memnun etmeye devam etmektedir.
http://www.youtube.com/watch?v=07G4DS8MsdY
http://www.youtube.com/watch?v=nCNF3wPgqFc
http://www.youtube.com/watch?v=DEuuGObqchs


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder