30 Mayıs 2014 Cuma

Her şeye rağmen o Mariah Carey


Mariah Carey ilk çıktığında ben 20 yaşındaydım. Çıktığı dönem, çıkar çıkmaz diva olarak lanse edilmişti. Whitney Houston'a yeni bir rakip doğmuştu. "Vision of Love" ile aynı Whitney Houston'ın "Saving All My Love For You"su gibi listeleri alt üst etmişti. İlk albümünden çıkardığı her 45'lik 1 numara olmuştu. Sonraki albümler ilk albümün etkisini yaratmadı. En azından ben aynı etkiyi hissetmedim. Tabi her albümden hem bir numaralık, hemde klasik olan hitler çıkardı ülkemizde de sevilen "Without You", "My All" gibi. Tabi her geçen yıl etkisini yitirdi Mariah Carey. Hatta bazı divalar gibi heyecan yaratmıyordu artık. Aynı heyecansızlık Whitney Houston ve Celine Dion'un da başına gelmişti. Hatta bu isimler bir çoğuna demode geliyordu. Mesela bir Tina Turner ilgi görüyordu ama onlar değil. Oysa bu saydığım üç isim, sesleri müzik dünyasının gelmiş geçmiş en iyi sesleriydi. Mariah Carey'nin sesi için 5 oktavdan bahsediliyordu. Sanırım fazla mükemmel olmak yaramıyordu dinleyiciye. Mariah Carey'nin sessiz sedasız çıkan 13. stüdyo albümünü dinledim. Kötü albüm değil ama Mariah Carey'yi kanıksamışız artık sanırım. Evet heyecan yaratmıyor gerçekten. Güzel şarkılar yok mu kulağımızı dolduran; var ama ertesi gün bir daha dinler miyim bu albümü çok emin değilim. Ama gene de olsun müzik dünyasında Mariah Carey. En azından bir şarkıcının nasıl olması gerektiğine dair en sağlam referans yeni şarkıcılara. Zaten Mariah, Whitney ve Celine ayarında Christina Aguilere'dan başka şarkıcı da çıkmadı son dönemlerde. "Almost Home" en sevdiğim şarkı oldu albümden. "Triumphant" da güzel. Aslında dinledikçe çok şey yakalanabilir gene de 16 şarkılık albümden ama iyi niyetli yaklaşmak gerekiyor. "Meteorite" de fena değilmiş. Aslında Mariah Carey'nin bildik slow tarzıyla beraber 80'lerin dans ruhunu iyi ve benim hoşlandığım tarzda yansıtan şarkılar da var albümde. "You Don't Know What To Do" bu tarza örnek bir şarkı. Miguel'le düeti de hoş. Dinledikçe seviyorum albümü; "Thirsty" Mariah tarzında iyi bir şarkı.  Kapanışta "The Art of Letting Go" da albüme Mariah Carey imzası atan bir şarkı. Albümün sürpriz şarkısıysa George Michael şarkısı "One More Try".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder