11 Nisan 2014 Cuma

Spor insanı pozitif yapıyor

Spor insanı pozitif yapıyor.
Tamam bazen hırs da yapıyorsun maçlarda karşı tarafı yenmek için
ama olaya sadece yenmek gözüyle bakmamak gerekiyor,
en azından ben öyle bakmıyorum.
Karşı tarafla eşit düzeyde mücadele etmek oyunların lezzetini arttırıyor.
Hep yenmek çok sıkıcı bir şey.
O yüzden başarıyı getirebilecek her taktiği paylaşmayı çok seviyorum arkadaşlarımla.
Karşı tarafı hataları konusunda uyarıyorum.
Paylaşmayı seviyorum kısaca her alanda olduğu gibi.

Bisikletle başladım spora.
Sonra tenis oynamaya...
Badminton da bayağı geliştirdim kendimi.
Şimdi tenisi de özgüvenle oynuyorum.
Masa tenisine ara verdim. Çünkü koşmuyorsun o oyunda.
Voleybolu da arkadaşlarla toplandıkça oynuyoruz. Daha kat edeceğim çok yol var ve en çok sevdiğim oyun da voleybol aslında.

Her gün tenis veya badminton oynayınca koşma sporuna takatim kalmıyor artık. Çünkü belli süreyi aşınca çok yoruluyorum. Yaş 45 çünkü. Sabahtan akşama kadar da spor yapılmıyor ki her gün. Sonuçta amatörün de amatörüyüm.

Ve yüzmeye başladım.
Çok zor geldi bana en başta.
Suyu seviyorum ama boğulmaktan korkuyorum.
Haftada 2 saat olunca fazla pratik yapamıyoruz.
Ama 4. dersimizde artık bizi havada tutan slikonlar olmadan sadece ayak hareketlerimle suda kalabiliyor, ilerleyebiliyorum ama 1,5 metrelik havuzda. 2 metrede korkuyorum. Hoca gene de atlatıyor 2 metrelik havuza korkumuzu yenmemiz için. Bir şey olmuyor ama insan hayatı boyunca hiç yüzmeyince yabancı kalıyor yüzmeye karşı.

Bu sporda yani yüzmede beni mutlu eden ne biliyor musunuz; sudan çıktıktan sonra çok pozitif oluyorum. Beynimde olumsuz hiçbir şeyin kalmadığını fark ediyorum havuzdan sonra. Çok güzel bir terapi insanı dünyanın sıkıntılarından uzaklaştıran. Sağolsun hocamız da çok yapıcı yaklaşıyor bize karşı. Bakalım ne zaman yüzmeyi öğreneceğim?

Bu hafta ilk badminton turnuvasına katılacağım lisanlı sporcu olarak.
İnanamıyorum kendime. 40 yaşından sonra sporcu kesildim.
Spor insana özgüven veriyor biliyor musunuz?

Bir de sporda arkadaşlıklar kurabiliyorsun, daha sosyal oluyorsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder