1 Nisan 2014 Salı

Michael Jackson yeni stüdyo albümü için dünyaya geri dönmüş!


Ben, bir sanatçının ölümünden sonra çıkarılan albümlerine pek sıcak bakmıyorum. Albümlerinin orjinal şekilde yeniden basılmasından bahsetmiyorum, şarkılar ilave edilerek, albümlerden seçmeler oluşturarak, içerik ve albüm kapaklarını değiştirerek, veya daha önce kaydedilip de beğenilmeyip albümden çıkarılan şarkıların sanki sanatçı stüdyoya bu şarkılardan oluşan albüm için stüdyoya girmiş gibi, yeni bir stüdyo albümü gibi sunulmasından falan bahsediyorum. Veya bilmediğim, veya aklıma gelmeyen başka şekildeki albüm şekillerinden bahsediyorum. Duyan da sanatçı sanki ölmeden önce stüdyodaymış, tam albüm çıkma arifesinde ölmüş, öldükten sonra da piyasaya verilmiş zannedecek. Bence sanatçıya saygısızlık onun üzerinden ticaret yapmak. Eğer gerçekten amacınız tüccarlık değilse, bedava dinleyiciye ulaştırın o zaman o albümü. Aynı tüccarlık sanatçıların yakınları için de geçerli. Sanki emek sarf etmişler gibi sanatçılar üzerinden rant sağlamaya çalışıyorlar. Ben sanatçı olsam, gerçekten yakınlarıma telif hakkı diye bir şey bile bırakmam. Ben sanatçıysam, halkın bir parçasıyımdır ve benim üzerimden sadece birilerinin faydalanmasındansa, bırakın halk faydalansın. Zaten sanatı bitiren de bu tüccar zihniyeti ya. Sanatçıları da sürüklüyorlar bu cendereye şirketler. Eğer şu anda 70'lerin, 80'lerin gerçek müzik ruhu yoksa, bunun suçlusu çok para kazanmak için dinleyiciyi basit müziğe alıştıran şirketlerdir. Basite alıştırıyorlar, sonra da o basit müzikten çerez niyetine bolca pompalıyorlar. Sonuç ortada: Justin Bieber, Lady Gaga ve diğerleri. Adları var, kalçaları var ama müzik adına hiçbir şey yok.

Michael Jackson'un da 8 şarkılık bir albümü çıkıyormuş "Xscape" adı altında. Michael Jackson akıl edememiş mi acaba bu albümü yaşarken çıkarmayı? Hiç heyecan verici değil bir Michael Jackson hayranı olarak. Bundan sonra onun adına çıkarılacak her yeni bir şey, onu lekeleyecektir. Orjinal albümlerini basın, başka bir şey yapmayın. "Best of" falan da istemiyoruz; Biz, şahsen ben "Thriller"ın "Thriller" olarak kalması taraftarıyım. Michael Jackson'a veya onun hayranlarına bir şey mi katacak bu yeni albüm? Sanmıyorum. Sanatçılar öldükten sonra rahat bırakılsın. Sadece o şaşalı dönemleriyle hatırlayalım onlar. Mesela sanatçıların 5-10 stüdyo albümü oluyor ama piyasada onlarca albümü bulunuyor. İnsanların kafalarını da karıştırıyorlar. O yüzden müzik şirketlerinin bu çıkarcı politikasını hiç sevmiyorum. Unutmadan söyleyeyim; sanatçıların yaşarkenki "toplama" çalışmalarından da hiç hazzetmiyorum.

Michael Jackson'un 2001'deki son stüdyo albümü "Invincible" bile diskogarifsinin en vasatıdır ve ondan sonra da stüdyoya girmemiştir. Keşke Michael Jackson efsanesi 1991 yılındaki "Dangerous" albümü ve öncesiyle anılsaydı. Çünkü Michael Jackson'u Michael Jackson yapan "Thriller", "Bad" ve "Dangerous" değil midir? Michael Jackson yaşaken akıl edememiş miydi acaba "Xscape"deki şarkıları piyasaya sürmeyi? Michael Jackson hiçbir zaman ölmeyecek ama çıkar amacıyla ayağa düşürecekler gibime geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder