18 Nisan 2014 Cuma

Heteroseksizme inanmak akıl işi değildir

Kim inanmak istemez ki demokrasiye; eşitliğe, özgürlüğe, insan haklarına...
Ama bugüne kadar demokrasi adına yapılan somut bir delil olmayınca, insan inanamıyor işte.
Ben CHP'ye oy verdim ama neden;
Sırf muhafazakar bir yönetime karşı olduğum için. Yoksa CHP'nin cinsiyet veya cinsel yönelim politikalarına bel bağladığımdan falan değil.
Daha önce de söylediğim gibi, LGBTİ'lerin CHP'den siyasete atılmalarına karşı olmadığım gibi destekliyorum bile bütün umutsuzluklarıma rağmen. Çünkü hangi şekilde olursa olsun görünür olmak adına varoluş mücadelesi, eşcinsel haklarına katkı sağlayacaktır.
Yalnız yerel seçimler şunu gösterdi ki, heteroseksizm siyasi veya ideolojik anlamda farklılıklar gösterse de, yapı itibarıyla her yerde aynı. Kısaca cinsiyetçi. Borusunu öttürmekten asla taviz vermiyor. Eşitlik sadece lafta. Biliyorsunuz CHP'deki LGBTİ meclis adayları kota dışı bırakılarak meclise giremediler.
Bunları "demedim mi" demek için söylemiyorum, bundan sonra ne yapılabilir anlamında söylüyorum.
CHP'deki Binnaz Toprak, Şafak Pavey, Aylin Nazlıaka gibi milletvekillerine güvenim var ama "Bu toplum daha eşcinsellere hazır değil" diyen bir parti başkanının, içinde bulunduğu dönemi değerlendiremeyip başka dönem için yeni bir model ortaya koyacağına hiç inancım yok.
Zaten yeni model derken de kadınlardan bahsediyor, eşcinsellerden değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder