13 Mart 2014 Perşembe

Nazo Gelin; Nazan Şoray

Türk Hafif Müziği gezintimiz devam ediyor...


Nazan Şoray....
Türkan Şoray'ın kız kardeşi...
Film de çekmiş, tam 28 tane (Ben Kadir İnanır'la çektiği filmleri hatırlıyorum) ama biz onun şarkıcılığını daha çok biliyoruz.
Nazan Şoray diyince altın plak aldığı "Hal Hal" adlı 45'liği geliyor ilk önce akla. Bir Barış Manço klasiği.
Başka 45'likleri de var ama adını bu projeyle duyurdu daha çok. Proje diyorum, Barış Manço'nun Nazan Şoray için yaptığı bir şarkı "Hal Hal".
Oysa diğer 45'lik şarkıları da güzeldir ve özellikle ben "İyi Diyelim İyi Olalım" şarkısına bayılırım.
Nazan Şoray'ın minik bir sesi var. Hatta diyebilirim ki 70'lerde çıkıp da bu kadarcık sesiyle çok popüler olan başka bir sanatçı yoktur.
Nazan Şoray demek, sahnelerin en popüler şarkıcısı demek o dönem için. Hatta bir röportajında kendi ağzından, gazinolarda gecede en çok kazanan şarkıcı olduğunu okumuştum.
4 albümü var Nazan Şoray'ın. Ses getirip getirmediğini bilmiyorum. Yalnız hatırladığım, 91 yılında çıkan "Naz Dudaklım" albümünün Top 10 satış listesinde falan yer aldığı.
94 yılında yaptığı 90'lar sounduna uygun "Deli Rüya" albümü de bilinen albümlerinden.
İlk albümleri 80'lerin başında çıkıp çocuk dönemime rastladığından ve ayrıntılı bilmediğimden bende yarattığı bir etkisi olmadı o döneme ait (Sonradan Hulusi Tunca'nın "Seksenler" kitabından öğrendiğime göre 33'lükler listesinde "Teselliye Sen Gerek" albümü üç numaraya kadar yükselmiş).
Nazan Şoray en büyük zaaflarımdan biri. En başta kadın sesi olması tabi beni etkileyen ama bir de minik olmasına rağmen soprano sesi de önemli bir ayrıntı sanırım benim için.
Nazan Şoray sağlam müzik insanlarıyla da çalışmış. Düzenlemeler güzel, şarkılar güzel... "Yalnızlık" şarkısı da çok güzel.
Özellikle 45'lik şarkılarında tam anlamıyla Türk Hafif Müziği ruhu var ve altından kalkabilmiş Nazan Şoray aldığı sorumluluğun. "Sana Merhaba Dedim" TRT'de çalındığı dönemlerde kıymetini bilemesem de güzel şarkıymış aslında günümüz şarkılarını düşündüğümde.
Yazı vesilesiyle Nazan Şoray albümlerini tekrar dinledim;
Nazan Şoray basbayağı pop müzik yapıyor. Fanteziyle falan alakası yok.
Ve albümler düzenleme olarak, şarkı seçimi olarak eli-ayağı düzgün çalışmalar.
Albüm gibi albüm olmuşlar, baştan sona şarkı atlamadan dinlenebiliyorlar.
Özellikle ilk albümü "Teselliye Sen Gerek" dönemin kaliteli müziğini yansıtan bir çalışma.
Albüme ismini veren "Teselliye Sen Gerek", "Telaş", "Yaram Derindir", "Halay", "Damla Damla", "Kirpiklerim Islansın" çok ama çok güzel şarkılar. Hepsi Nazan Şoray ruhunu giyinmişler. "Hal Hal" da var ayrıca albümde. "Damarımda Kanımsın" da ayrı bir lezzette. "Tatlı Bela"... Aslında bu albümde boş şarkı yok.
Nazan Şoray albümleri romantizm demek, insanın ruhunu okşayan bir tonda müzik demek... Kafa şişirmiyor, ruhunu dinlendiriyor insanın.
"Naz Dudaklım" albümünün, en çok sevdiğim albümü olduğunun altını çizmeden geçemeyeceğim...
Son Maxi Single çalışmasını ihmal etmiştim, daha doğrusu daha yüksek beklenti içinde olduğum için özümseyerek dinlememiştim. Oysa bu çalışma da Nazan Şoray çizgisinde çok güzel bir çalışmaymış. Şimdi keyifle dinliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder