22 Mart 2014 Cumartesi

Ben, Sezen Aksu'nun en çok "Hata"sını sevdim!


Sezen Aksu...
İlk cümlem, ona çok haksızlık ettiğimiz, onunla ilgili olarak ağzımızdan çıkanı kulağımızın duymadığı...
Benim Ajda Pekkan'dan sonraki durağım.
"Serçe" döneminde 7-8 yaşlarında çocuktum.
"Kaç Yıl Geçti Aradan" ayrı ayrı..!
Şimdi bana "Kaybolan Yıllar"ımı verseler..!
"Gölge Etme"...
Ama ben onun en çok "Hata"sını sevdim.
Bir televizyon programında 30 bestesinin olduğunu söylemişti. 70'lerin sonu veya 80'lerin başıydı.
TV'de 7 dergisinde "Hayatları Roman" yazı dizisinde gerçek adının Fatma Sezen Yıldırım, Denizli doğumlu ve sesinin 3 oktavlık olduğunu öğrendim.
O dönem bir tek Ajda Pekkan stardı.
Ne zaman star oldu Sezen Aksu; "Sen Ağlama" ile. Plak satışı bitmiş, ve çıkar çıkmaz 500 bin adet satmıştı kaseti. Bu bir rekordu.
Sonra "Git" dedi, "Geri Dön" dedi, "Gülümse" dedi ve "Hadi Bakalım Kolay" gelsin ile zirveye demir attı.
Şarkısını söyledi, türküsünü söyledi, ışığın nereden yükseldiğini anlattı... Belki de hiçbir zaman anlayamayacağımız ileriki zamanların müziğini yaptı. Fazla geldi insanlara bu denemeler, ağır geldi, anlaşılamadı. Çünkü bayağı derinlerde yüzmüştü 90'larda.
Sonra "Adı Bende Saklı" dedi ve herkesin istediği müziğe döndü. "Tutuklu" kaldık her zamanki gibi Sezen Aksu'ya gene.
Sezen Aksu yaz demedi, kış demedi sürekli şarkı söyledi, sürekli üretti. Çünkü Sezen Aksu'ya göre "Şarkı Söylemek Lazım"dı. En son albümüyle de öptü bizi!
Sonra ne dendi; Sezen Aksu müziğimizi arabeskleştirdi. Bu konuda birini eleştirecekseniz, gidin Orhan Gencebay'ı eleştirin önce.
Ezilenin, ayrımcılığa uğrayanın yanında olarak politik de oldu. Demokrasiye evet dedi birilerine inanarak veya inanmayarak; çünkü O demokrasiye, eşitliğe, özgürlüğe inanıyordu. Bunca yıl şarkılarıyla yalan söylemiş olabilir miydi Sezen Aksu?
İyiniyetliydi. Ben inanıyorum. Bu konuda ne oldu; Demokrasi düşmanı ilan edildi.
Belki 2000'lerden sonra ben de ihmal ettim müziğini ama sanatsal anlamda bir Sezen Aksu gerçeğini görmemek için... Sezen Aksu bu dünyada ikincisi olmayacaklardandır.
İnsanlarımızda şöyle bir yargı da var. Kendilerine hitap etmiyorsa, yapılan iş kötüdür. Senin politikana ters düşüyorsa bütün iyi niyetliliği görmezden gelinir. Sen sevmiyorsun diye bir iş veya o kişi kötü olmaz ki.
Yaşadığımız olumsuzlukların hiçbirisinin sorumlusu Sezen Aksu olamaz.
Ortada koskoca bir iyi niyet varken, bütün olumsuzlukların ve herkesin hatasının sebebi Sezen Aksu olabilir mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder