23 Şubat 2014 Pazar

Halkın tiyatroya ilgisi beni şaşırttı doğrusu

Denizli'de Devlet Tiyatroları'nın gösterileri sanırım iki yıldır oluyor. Biliyordum ama önceliklerim başka olduğu için ihmal ediyordum. Üniversitede tiyatro ile uğraşan bir arkadaşımın davetiyle üç hafta önce bu gösterileri izlemeye dahil oldum. Beni şaşırtan bir şey oldu. 600 kişilik salon tıklım tıklım dolduğu gibi  biletler de günler öncesinden tükeniyordu. Üstelik salon öyle sadece öğrenci kontenjanıyla falan dolmuyor, her kesimden insan geliyordu. Tiyatroya bu kadar ilgi olduğunu bilmiyordum, vardı da ben mi bilmiyordum, bilmiyorum. Evet güzel sahne sanatlarına ilginin böyle yoğun olması. Sonuçta sanat sanatdır ve insanı eğlendirmesinin yanında düşündürme ve yumuşatma gibi artıları vardır sabır gerektiren. Bir toplumun gelişmişlik düzeyidir sanata ilgi. Ülkemizde iktidarların sanata bakış açısı ortadadır. Fazla mühim bulmadıkları gibi eleştirel özelliğinden dolayı da rahatsız olurlar, o yüzden gereken özeni hiç göstermezler. Onlara bıraksan sanat diye bir şey olmamalıdır bile. Muhafazakar toplumlarda iktidarla sanat yan yana olmaz, muhaliftir birbirine. Sanat insanca yaşama hakkı için muhaliftir, iktidar ise iktidarda sürekli kalabilmek için eleştiriye gelemediğinden.

Denizli'de 30 yıldır Uluslararası Amatör Tiyatrolar Festivali düzenlenir ama festival büyüyeceği yerde küçüldü de küçüldü. Ben bunun halkla değil Belediye ile alakalı olduğuna inanıyorum. Etkinlik faaliyetlerine bakarak nelere öncelik verdiklerinden bunu anlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder