24 Ocak 2014 Cuma

Her iki cinsin aşk sembolü Prince


Prince... Ülkemizde çok seviliyor mu, zannetmiyorum ama bütün dünyanın saygı duyduğu ve tüm zamanların en iyi sanatçıları sıralamasında ilk sıralarda. Şarkılarını kendisi yapıyor ve bütün enstrümanları kendisi çalıyor. Yanılmıyorsam 12 enstrüman çalıyor Prince. Çocukluğumdan beri biliyorum Prince'i. Güçlü şarkılar yapıyor ama beni sarıp sarmalayan hiçbir şarkısı olmadı desem haksızlık mı etmiş olurum? "Purple Rain", 70'li yıllarda başladığı müzik hayatının, 6.sıyla 80'lerde zirve yaptığı albümünün isim ve benim de kulaklarımın aşina olduğu şarkısı. Prince'nin müzik hayatını incelediğin zaman, insan işin içinden çıkamıyor. Ne çok şey yapmış, ne çok şey yaşamış müzik şirketleriyle. Sırf şirketinden bağımsızlığını kazanmak için yanağına "köle" yazdırıp, isminden de vazgeçerek adını kadın ve erkek işaretlerinin sembolü yapmıştı. Sembol söylenemediği için de kendine kısaca "Artist" diyordu. Ve "sembol" adını açıklarken 80'lerde tartışma yaratan cinsel kimliğinin ifadesiyle örtüşür nitelikte bir ifade kullanmış: "Adımın ve kimliğimin yerine geçebilecek tek kabul edilebilir çözüm, konuşarak ifade edilemeyen, beni ve müziğimin anlattıklarını temsil eden Love Symbol’du. Bu sembol yıllardır eserlerimde var; kızgınlığımdan evrimleşen bir konsept; olduğum şeydir. Bu benim adım." Daha sonra anlaşamadığı plak şirketiyle sözleşmesi sona erdikten sonra Prince adına geri dönmüştür. Evet Prince'in cinsiyetsiz veya her iki cinsi temsil eden bir giyim tarzı vardı... Prince başkalarının hayatında ne kadar oldu bilmiyorum ama uzaktan da olsa benim hayatımda hep oldu. Şarkıları çarpmıyordu ama Prince olarak dikkat çekiciydi. "Batman" filminin müziklerini yaptığını hatırlıyorum. Sinead O'Connor'a verdiği "Nothing Compers 2 U" ile bütün dünyada 1 numara oldu. Ve benim içime sinen çalışması New Power Generation grubuyla yaptığı "Diamon and Pearls" albümü oldu. Bu albümdeki "Money Don't Matters 2 Night" da en sevdiğim Prince şarkısıdır. İç gıcıklayıcı seksi çok şarkısı ve klipleri mevcuttur insanı kendine çeken. Albüm kapaklarındaki çırılçıplak pozlarıyla çok cesurdur. İkizler burcuna uygun bir özgürlüğü, özgüveni ve asi bir tavrı vardır Prince'in. 80'lerdeki başarısını hiçbir zaman yakalayamamıştır yalnız. Bugünlerde Prince dinliyorum da... Prince'in elektriğine kapılmak istiyorsanız, olgunluk dönemi çalışması "Diamond and Pearls" ile dinlemeye başlayabilirsiniz onu. Unutmadan, Prince dünyada çok satan ve de liste başarısı olan sanatçılardandır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder