18 Ocak 2014 Cumartesi

Çocukları eşcinsellerden mi korumak gerekiyor, heteroseksistlerden mi?

Ülkeleri, hatta dünyayı yönetenlerin herkesi anlayabilecek ve kabul edebilecek zihniyetler tarafından yönetilmesi ne acı. Bütün savaşların, çatışmaların, huzursuzlukların, huysuzlukların, nefretin, şiddetin, cinayetlerin sebebi işte bu yobaz zihniyetler. Dünyanın yüzeyine baksan modern bir çağda yaşıyoruz zannedilebilir ama kabile zihniyetinden hiçbir farkı yok. Hatta ben kabileleri heteroseksist olmadıkları için daha çağdaş buluyorum. Zor koşullarda yaşanabilir ama en azından insanlara "Sen neden böyle doğdun, şu modele benzemek zorundasın denmiyorlardır".

Rusya dendiği zaman koca bir ülke gelir akla. Hatta edebiyatın, sanatın bir numarasıdır. Ama gelgelelim ülkenin başına gelenler hep geleneksel. Tutturmuşlar bir geleneksel yaşam diye, başka bir şey demiyorlar. Amacın insanı korumak olmadığına düşünebiliyorsunuzdur umarım. İnsan topluluklarını avuçlarının içinde tutmak için özgürlük karşıtlığından başka bir şey değil bu geleneksellik. Sahi neye yarıyor bu gelenekler? Ben hiçbir faydasını görmedim hayatımı kısıtlamasından ve zorlaştırmasından başka. Ne mecburiyetim var ki geçmiş yaşamın bana ve bu zaman uymayan kurallarına? Bazıları geçmişte kalmak, geçmişte yaşamak istiyorlarsa yaşasınlar, geçmişin karanlıklarında boğulsunlar. Mesela bakın bize. Bilime önem veren ülkeler uzayda yeni dünyalar keşfetmeye çalışırlarken, bizimkiler daha ahlakçılık yapıyorlar, küçük kişisel çıkar hesapları peşindeler. Kimsenin insanlığı düşündüğü falan yok. Kendilerini ve en yakınlarını, bir de çıkarlarına hizmet eden yapıyı-sistemi düşünüyorlar.

Putin demiş ki, "Eşcinseller Rusya'da kendilerini rahat hissedebilirler ama çocukları rahat bıraksınlar". Eşcinsel propagandasını yasaklamasının amacı da, çocukları korumakmış. Eşcinseller çocuklara ne yapıyor ki? Heteroseksüellerden mi mağdurlar çocuklar, eşcinsellerden mi? Tabi eşcinseller çocuklara heteroseksüeller gibi taciz, tecavüz etmiyor, şiddet uygulamıyor ama, ya çocuklar eşcinselliğe özenirlerse değil mi? Artık eşcinselliğin özenilerek olunan bir şey olmadığını söylemek istemiyorum algıdan yoksun beyinlere. Çünkü cinsel yönelimler çevresel faktörlerin bir sonucuysa, herkesin tartışmasız heteroseksüel olması gerekirdi. Nefret edilmek için mi eşcinselliğe özenecek çocuklar, cinayet kurban gitmek için mi? Heteroseksist baskının neticesinde daha eşcinseller heteroseksüel olmaya çalışırlarken çıkmaza sürüklenmiyorlar mı? Heteroseksüel olan bir insan niye eşcinsel olsun? Olunabiliyorsa, eşcinsel karşıtları olmayı bir denesinler.

Aslında kendileri de biliyorlar eşcinselliğin özentiyle olunamayacağını. Sadece eşcinsel çocukların eşcinselliklerini keşfetmelerini istemiyorlar. Çünkü insanlar kendileriyle barışırlarsa, geleneksel yapıya, dolayısıyla heteroseksizme hizmet ettirilemeyecek. Tabi onlar neyi niçin yaptıklarını, yasakladıklarını biliyorlar mı orasını da tam olarak bilmiyorum. Sadece koşullanmış beyinleri doğrultusunda inandıkları doğruya göre mücadele veriyorlar işte. Yoksa gerçekten düşünebilseler, cinsel yönelim farklılıklarının kabul edilmesinin huzur getireceğini anlayabilirler. Şimdi ben eşcinselliğimle barışık olduğum için heteroseksüel düşmanı mıyım, homoseksizmin olmasını ve dünyayı ele geçirmesi için planım-programım, ideolojilerim mi var? Bu tür fesatlıklar erkek egemenliğini kaybetmekten korkan heteroseksist beyinlerin düşüncesi olabilir ancak. Hayatın tek tip, tek renk olmadığını ne zaman anlayacaklar acaba veya hiç anlayabilecekler mi?

Çocukları eşcinsellerden korumak gerektiği düşüncesine bir not düşmek istiyorum. Gerçekten bu korku sadece Putine mahsus bir şey değil. Etrafımıza bir bakarsak, özellikle erkek çocukların erkekler tarafında cinsel anlamda istismarından korkan bir çok paranoyak görebilirsiniz. Şöyle bir çelişki de var. İnsanlar eşcinsel karşıtırdırlar ama kendileri de bu korktukları kesime dahildirler. Evet taciz vesaire ederler... Sorsan eşcinsel karşıtıdırlar ve eşcinsellerden çocuklar korunmalıdırlar. Eğer eşcinselce istismarlar oluyorsa, bu eşcinsel karşıtlığının içselleştirilmesinden ve dolayısıyla bastırılmış duyguların fırsatçılığındandır. Şunun altını özellikle çizmek istiyorum. Eşcinselliğiyle barışmış bir eşcinselin bastırılmış duyguları olmadığı için, birilerini istismar etmesi söz konusu bile olamaz. Bu olsa olsa ancak yaşanamamışlığın verdiği bir patlamadır kaçınılmaz olarak. Burada da suç dolayısıyla heteroseksizmdir insanlara kendini dayatan.

Putin'in korkusu bir tesadüf müdür bilmiyorum. Bugün bir rüya gördüm. Heteroseksüeller bir çocukla zorla beraber olmak istiyorlardı ve "Hayır, o daha küçük, olmaz..." diyordum. Bilmiyorum yobaz zihniyetlerin bizleri bu kadar rencide etmeleri ne kadar duymazlıktan gelebiliriz ama bu tür iftirada bulunmak, yani eşcinsellerin bir tehdit gibi gösterilmesi hiç insanca değil. Olsa olsa kendi zayıflıklarını biz eşcinseller üzerinden aklama çabasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder