11 Ocak 2014 Cumartesi

Burun


Bir insanda ilk dikkatimi çeken uzuv burundur. Şöyle bir şey duymuştum ve ilk duyduğumda da çok etkilenmiştim. İnsandaki en karakteristik organ burundur. Düşünüyorum da gerçekten burun insanın karakteri gibi. Burnu değiştirince insanın yüzünün ifadesi değişiyor çünkü. Ben Grek tabir edilen kemerli burunları çok karakteristik, çok estetik, çok anlamlı buluyorum. Ama nedense, özellikle kadınlarda hokka gibi burunlar daha çok yakıştırılır. Acaba burada kadınlar karaktersizleştirilmek mi istenmektedir erkekler tarafından; Çünkü erkeklerin "tarha" gibi burunları gücün de sembolüdür ayrıca. Kadınların şekilciliğinin sebebini kendilerini erkeklere beğendirmeye yorabilir miyiz? Sadece burunla alakalı değil bu küçüklük meselesi. Bütün uzuvların küçük olması kadınlara yakıştırılır. Kadınlar kendileri için böyle istediklerini söylüyorlar ama hiç de inandırıcı değil. Kadınların birbirine hava atması bile erkekler için, kendilerini erkeklere beğendirmek için değil mi? Erkekler kadınlarda büyük burun isteseydi, kadınlar burunlarının kemerlerini, çatılarını aldırırlar mıydı? Evet burun operasyonlarına çok karşıyım. Çünkü operasyonlu bir burun bana göre yüzde eğreti gibi duruyor. Bedene uymayan bir kıyafet göze ne kadar hoş gelmiyorsa, ameliyatlı bir burun da ruhu, karakteri temsil edemeyecektir. Burun estetiğiyle, sadece genelin isteğini yerine getirmeye çalışıyoruz. Kendimizi böyle mutlu olduğumuza ikna etmeye çalışsak da, bu mutluluğumuzun başkalarına endeksli olmasından başka bir şey olabilir mi? Herkesin standart bir ölçüsü olacaksa eğer, o zaman fabrikaya sipariş verelim, ona göre standart uzuvlu insanlar üretilsin. Ben güzellik anlayışının tek tip olmasını koşullanmışlığa bağlıyorum. İnsanların da beklentilerinin bu yönde olması, koşullanmışlığın getirdiği düşünceleri pekiştiriyor. Peki bazı erkeklerin burunlarını hokka gibi yaptırmalarını neye bağlayabiliriz? Onlar kendilerini kime beğendirecekler küçük burunla? Kadınların erkeklerden böyle bir beklentisi mi var?

Not: Hokka burunlar da çok güzel ama doğuştan olanlar. Aslında konuyu çok uzatabiliriz ama bir şeye bağlayarak bitirmek istiyorum. Hayatta hiçbir tarafımızla "birileri böyle istiyor, genele göre bu makbul" diye küs olmamalıyız. Kendimizi olduğumuz gibi kabul edebilirsek, dünyanın bütün barış çubuklarını yakmış oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder