18 Aralık 2012 Salı

Eurovision'a Katılmamanın Kime Ne Faydası Var Peki?

Herkes Eurovision'a karşıymış da benim haberim yokmuş. Acaba bu yarışmayı milli mesele haline ben mi getiriyormuşum da kötü sonuçlar karşısında hüsrana uğruyormuş herkes? TRT'nin yanlış poltikalarının faturası da EBU'ya kesildi.Yap iyi şarkı, muhafazakar kurallarını da bir tarafa bırak, bak nasıl birinci oluyorsun. Tanıtım yapacağım diye manzaralardan klip hazırlarsan, yıllarca İngilizce sözlerle katılmamak için diretirsen, sanatçıları yapmak istedikleri konusunda özgür bırakmazsan, son yıllardaki gibi sürekli erkek yarışmacı göndererek cinsiyetçilik yaparsan, tabi birinci olamazsın. Hande Yener yıllarca bas-bas bağırdı "Eurovision'a beni gönderin" diye ama kulakları sanki sağır olmuştu TRT'nin. Hande Yener gibi ülkemizde uluslararası müziğin nabzını elinde tutan bir şarkıcıya, bacak ve meme muhafazakarlığı yüzünden kadın kaprisi bahanesiyle sırtını dönersen, ERKEK şarkıcı ve vasat şarkılarla tabiki de birinci olamazsın. Sonra da "Puanlama sistemi benim istediğim gibi olacak!" diye efelenip ve ayrı bir baş tutup diğer ülkeleri de EBU'ya karşı kışkırtırsan, tabiki de senin üyenin görevine son verirler. Bu ülke Eurovison'suz olabilir, neden olmasın ama EBU'da Türkiye'siz olur. Çünkü müziğin yönlendiricisi Türkiye değil, bu kafayla hiçbir zaman da olamaz. Sanatın özgür olmadığı toplumlarda, doğru sanat üretilemez. TRT'de doğru müziğin adresi değil zaten.

EBU TRT'siz çıkmış yola, TRT'siz de devam edebilir ama Eurovision karşıtlarının bile dönüp-dolaşacağı yer gene EBU olacak. Belki bu iktidar döneminde olmayabilir ama eninde sonunda doğru yönetimlerle gene Eurovision Şarkı Yarışması'nda olacak Türkiye. Benim moralimi bozan şey, altı üstü müzik eğlencesi olan bir etkinliğe vatan-millet seviyesinde kafa tutulması. N'oluyor yani jüriler de halk oylamasına ortak olunca? Hem her yıl Türkiye gurbetçi oylarıyla birinci olacak da ne olacak? Kim birinci olursa olsun, önemli olan o havayı, kültürel ortamı teneffüs edebilmek değil mi? Türkiye ne yazık ki egosunun kurbanı? Bana deseler ki sen her yıl bu yarışmada sonuncu olacaksın, ben gene katılırdım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder