19 Aralık 2012 Çarşamba

Bana "İbne,Top" Denilmesinden Gurur Duyuyorum!

Ben futbolculardan birinin hakeme eliyle yuvarlak işaret yapmasının "gay" anlamı taşıdığına inanmayanlardanım. Futbolcu hakeme "Burada korkuyorsun" demek istemiş söylediğine göre. Çok doğru. Bizde de korkudan dolayı "Yusuf-Yusuf diyor" veya "Korkudan 3,5 atıyor" denilerek anal bölge işaret edilmez mi?

Hem "gay" veye "top" demek istese ne çıkar? İnsanlar birbirlerine ana-avrat ne küfürler ediyorlar, hatta küfür her cümlenin başına koyulan olmazsa olmazlardan, cümlenin tamamlayıcılarından değil midir bu topraklarda? Ha "erkek" demişsin, ha "kadın", ha "gay".

Kadınlar veya eşcinseller kendilerine "erkek gibi" dendiği zaman alınıyorlar mı? Daha gurur bile duyuyorlar erkek egemen toplumda ama bence erkekliğin-heteroseksistliğin dışında kalan, karşısında yer alanlar da kendilerine "erkek" veya "erkek gibi" denilmesini hakaret olarak algılaması gerekir.

Niye sadece erkeklik yüce bir şey olsun ki? Bana göre de eşcinsellik yüce bir şey ve bana "ibne, top" denilmesinden onur, gurur duyuyorum. Eğer beni aşağılamak için bu tanımlamayı kullanıyorlarsa, o onların aşağılığı sayılabilir ancak.

Çünkü ben eşcinselliğin aşağılık bir durum olmadığını biliyorum. Erkeklik cinsel yönelimiyle nasıl mutluysa, ben de o kadar mutluyum. Beni mutlu eden, vareden özelliklerimden birinden neden utanacakmışım ki.

Kendilerine "gay" denilen heteroseksüeller de bence bundan utanmasınlar, çekinmesinler. Aşağılama amacıyla kullanılıyorsa da, bunu empati-kendilerini eşcinsellerin yerine koyma adına bir fırsat olarak değerlendirsinler. Yani bedava insanlık dersi!

Ayrıca bu aşağılama yoluyla eşcinselliğin varlığı da tescillenmiş oluyor. Kötü olarak varolmak bile hiç varolmamaktan iyidir. En azından önyargıları yıkmak için bir gerçeğin olması bile bir şeydir.

İnsanlar gerçeklerden uzaklaştıkça, uzaklaştırıldıkça, doğalarına yabancılaşıyor ve kendi gerçeklerinden korkar, nefret eder hale geliyor. Siz hiç cinsel yöneliminden dolayı birbirinden nefret eden, birbirini aşağılayan hayvan gördünüz mü?

Eşcinsel karşıtlığı, nefreti, ayrımcılığı öğrenilmiş, öğretilmiş bir korkudan kaynaklanmaktadır. Doğanın gerçeklerini hakaret olarak algılamaktan vazgeçip, nefret ezberini bozalım.

Cinsel yönelimin hakaret sayılıp suç sayılmasından daha mantıksız bir şey olabilir mi? Karşı cinse, yani kadının erkeğe, erkeğin kadına ilgisi suç mudur? Eşcinsellik suç gibi kabul ediliyor ama! Birisine "eşcinsel" demek hakaret suçu değil mi şu an? Eşcinsellik kötü bir şey gibi muamele edilmese, cezası da olmaz, eşcinsellik de normal karşılanır. Tabi heteroseksizm varoluşu için eşcinsel nefreti çocukluktan itibaren aşılıyor beyinlere?

Doğaya saygı adına, insan haklarına saygı adına, insanlık adına, öyle veya böyle eşcinselliği meşrulaştırıcı fırsatlardan utanmak yerine faydalanmalıyız daha. Tabi bunun öncülüğünü öncellikle yapacak olanlar, yapması gerekenler eşcinsellerdir. O yüzden ben "ibneyim, topum" diyorum ve bununla gurur duyuyorum ya. İnsan varoluş şekliyle gurur duyacak elbet. Hele yok sayılıyorsa daha bir gurur duyası-m geliyor. Çünkü eşcinsellik benim için heteroseksüellikten ne eksik, ne de fazla bir şey.

Neden öncelikle eşcinsellerin eşcinsellikleriyle gurur duyması gerekiyor? Heteroseksist bir dünyada eşcinsel karşıtları eşcinsinsellikle gurur duymayacağına göre. Gurur duyacak olsalar eşcinsellik karşıtı olmazlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder