6 Temmuz 2020 Pazartesi

BENİM İÇİN CENNET, KEDİLERİN DOĞASINA YARDIMCI OLMAK!

SAKAT BİR KEDİYE ANNELİĞİ TATTIRMAK KADAR SEVAP BİR ŞEY OLABİLİR Mİ?

Sarı Melek kızım 2 yaşında 4 kere hamile kaldı ve dün gece 2'si ölü, 2'si sağ 4 yavru yaptı. Daha önceki 12 yavrusunda sadece 2'si yaşayabildi. Bakalım yeni doğan 2'si hayata tutunabilecek mi?

Evimi kedi barınağına dönüştürdükten sonra, kedilerden çok şey öğrendim. Bebeklerin ters veya düz doğma durumları, düşük yapmaları, ölü doğumlar, zor gerçekleşen doğumlar..; onlara doğum anında ve sonrasında yardım açısından insan faktörününne kadar gerekli olduğunu, sonrasında her birinin farklı kişiliklere sahip olduklarını, insan gibi duygularının olduğunu, daha bir çok şeyi öğrendim...
Kedilere yardım ile manevi huzurun erişilmezliğiyle ilgili bir durum paylaşacağım... "Pırıl" arka bacakları çok güçlü olmayan, yani çok yükseklere zıplayamayan bir zayıflıkta, yürürken kalçasını biraz zordan taşıyan bir kedi. Kapımın önüne bırakmışlardı küçükken. Ben zannediyordum ki, kısırlaştırılırken falan sakat kaldı. Ev kedisi gibiydi çünkü. Fırsat buldukça kaçıp araba kaportalarına giren ve bizim apartmanın bodrumuna inen bir kediydi. Kaportalarda iki kere sakatlandı arabalar çalıştırılınca. Bacağındaki sıyrıkları iyileştirdik de, kuyruğundaki sıyrıkları iyilişetimek 5-6 ayımızı aldı. Sürekli bandajlı kuyrukla dolaştı. Sanırım kuyrukta yağ tabakası fazla yoktu. İltihaplanmalar, şişmeler ama bir türlü yerine gelmeyen tüyler. Sonunda iyileşti. Tabi evden kaçmaları devam etti. Aaaaa, ne oldu bir gün; karnı şişmeye başladı, memeleri çıkmaya... Hamile kalmış yavrum. Nasıl bakacaktı bu sakat haliyle yavrularına diye endişelendim en başta. Bir kere de hamileyken kaçmıştı ve karşı apartmanın bodrumuna inmiş. Tabi pencereden de çıkamamış o koca karın ve sakatlığı yüzünden. Sonunda doğurdu. Hem de çok kolay ve yavrularını şu anda çok sağlıklı bir şekilde, sorumlu bir anne bilinciyle büyütüyor. Paylaşırım bir gün onun da yavrularının fotoğrafını. Konuyu nereye bağlayacağım... Şimdi bu kedi engelli ya... Ona rağmen anne olmak onu o kadar mutlu ediyor ki... Deliriyor yavruları için. Çılgınlar gibi yalıyor yavrularını... Ve ben bir kedinin-bir canlının doğasına uygun yaşamasına katkı sağladığım için o kadar huzurluyum ki; hani cennet dedikleri bir şey varsa, benim için cennet işte bu demek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder