6 Temmuz 2020 Pazartesi

Zeki Müren'in müziği eleştirilemez diye bir şey olmaz

Zeki Müren'in müziği eleştirilemez diye bir şey olmaz; niye eleştirilemesin ki... Sevdiğim şarkıları vardır ama Zeki Müren tıpkı Müzeyyen Senar gibi başucu şarkıcım olmamıştır. Keza Bülen Ersoy da, bu toplumun ayılıp bayıldığı Orhan Gencebay da, vesaire de. Herkesin bir müzik zevki vardır. Saydıklarımın müziklerinin kalitesine de sadece ses, yorum, melodi olarak mı bakmak gerekir? Oysa müzİkte deneysellik, çok seslilik, evrensellik adına düzenleme o kadar önemlidir ki; ne yazık ki ülkemizde yapılan bir çok müzik bu minvalde beni asla tatmin etmemiştir, istisnalar hariç. Özdemir Erdoğan'ın Zeki Müren'i eleştirmesine gelirsek; dediğim gibi müziğini beğenmeyebilir ve de eleştirebilir ama bir insanın cinsel yönelimiyle yaptığı işi bağdaştırıp da eleştirmek yanlıştır. Müziği kötü de, beğenmiyorum de ama eşcinselliği üzerinden bir sanatçıyı aşağılamaya çalışmak yakışıksız. Ama bu eleştiride de homofobi yok da, eşcinseliğin ifade biçimine bir dokundurma var gibi. Aslında sadece eşcinselliğininin ifade biçiminde de değil, müzikle ikisini birbirine karıştırmasına bir eleştiri var. Özdemir Erdoğan müziğimize emek vermiştir ve Zeki Müren'den elbette daha deneysel çalışmları vardır, yenilikçidir, daha evrenseldir, vesaire... Sever miyim, dinlerim ama o da baş tacım değildir. Homofobik midir; sanmıyorum yaa... Özdemir Erdoğan, belki de Zeki Müren'den daha yüksek beklenti içinde olduğu için böyle konuşmuştur. Konuşmalı mıydı, dediğim gibi cinsel yönelimle vurulmamalı insanlar ama burada da bir homofobi göremiyorum ben. Özdemir Erdoğan bağnaz ve muhafazakar mı hiç bilmiyorum. Zaten konuya dair haberleri paylaşmak dışında bir yorumda da bulunmadım. Sadece Özdemir Erdoğan'ın geçmişten Zeki Müren'e tatkık bir durumumu mu olduğunu sordum. Ahlakçılığa da karşı biri olduğuna inanıyorum ki, çıplak poz verdiği albüm kapağı da bence protest bir çalışma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder