21 Ağustos 2018 Salı

Acilen insanlığa-yardıma ihtiyaç var!


Ben Denizlili'yim ve Denizli'de yaşıyorum. 49 yaşındayım ve elimden geldiğince bulunduğum ortamda insanlara yardım amaçlı bir aracılık yapıyorum. Kendim maddi olarak yardım edemiyorum, çünkü yaş engeline takılmış ve emekli olmama rağmen emekli maaşıma daha iki yıl kalan birisiyim ki kendime bile yetemiyorum, çünkü çalışamıyorum da. Konuya gelirsek. Denizli'de kayıtlı 8 bin yabancı var İran uyruklu mülteci konumunda. Ama kontenjan dolduğu için çevre şehirlere kayıtlı oldukları halde Denizli'de yaşayan 30 bin kadar İranlı var. Bunların iyi durumda olanı da var, geçim sıkınıtısı çekeni de. Benim sözünü edeceğim kişi de 52 yaşında, 3.5 senedir Türkiye'de mülteci konumunda bulunan, bir bacağı trafik kazasında kaybettiği için dizden aşağısı protezli-plastik bacaklı olan, diğer bacağını ve bir kolunu kaybetmek üzere olduğu için ameliyat gereken ama Türkiye'de ameliyatını olamadığı için ağrılar sızılar içinde yaşayan, geçimini çevresindeki insanların yardımıyla sağlayan, üstelik bir de LGBTİ bireyi olan Azeri kökenli İran uyruklu bir göçmen. Doktor diğer bacağını da kaybetmemesi için(Çünkü eklemlerdeki sıvı yeterli miktarda üretilemediği için, eklemlerin arası açılmış ve mekanizma sağlıklı çalışmıyor ve şu anda 70 yaşındaki bir insanın kemik yapısına sahipmiş.) yürümek yerine elektrikli 3 tekerliekli bisiklet tavsiye etmiş ama bunu temin edebilmesi söz konusu bile değil. Bir an evvel Birleşmiş Milletlerin 3. ülkeye yerleştirmesini bekliyor ama Trump'ın politikaları yüzünden Denizli'den 5-10 senedir bile gidemeyen mülteciler mevcut ve umutsuzluk bu arkadaşımızı psikolojik olarak da yıpratıyor. Aslında koşullar sağlansa hiç Amerika'ya falan gitmek istemiyor ama Türkiye'de sağlık sorunlarını halledemiyor devletin poltikaları yüzünden. Gerçekten sağlık sistemimiz insanı iyileştirecek bir disiplinde değil. Yabancılara olan olumsuz muameleri saymıyorum bile. Sizden ricam, bu arkadaşımıza 3 tekerlekli bir elektrikli bisiklet temin edilebilmesi. Konunun ciddi ve önemli olduğuna dair arkadaşımızın fotoğrafları ve raporlarını gönderebilir, iletişim için telefon numarasını da verebilirim.
Sevgiler, saygılar...
Not: Resmi kurumlar yabancı statüsünde bulunan kişilere yardım etmiyor. Birleşmiş Milletler'in "yabancılar Denizli şubesi" de hiç ilgilenmiyor; sanki formaliteden var gibi. LGBTİ örgütleri zaten tamamen bir düzmece.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder